Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 885 ggr
[Quellii]
0

Hur introducera kattungar för hund?

Hur introducerar vi våra kattungar för hunden här hemma på bästa sätt?

Just nu är kattungarna ganska rädda för hunden, dom har aldrig träffat någon tidigare.. Så hur gör vi vör att dom ska vänja sig?

KindredCold
0

Är hundarna lugna, eller skäller de och hetsar sig emot katterna på något sätt?

[Quellii]
0

#1 Hon är väl lugn om hon är på avstånd, kommer hon nära dom blir hon lite väl "på" kan man väl säga.. :P

KindredCold
0

#2 Lär först hunden att vara lugn med katten. Att katten ska representera lugn, eller varför inte ligg?
Katten kommer inte anpassa sig till miljön om hunden är på och hetsar sig emot katter, är katten rädd så gör det inte saken bättre.
Jag vet, jag har avlivat en katt av just den anledningen. Han var icke hundvan när han kom till oss, och hunden var alldeles för på.
Katten kunde tillslut inte slappna av någonstans, inte ens när han flyttade så..
Den andra katten var hundvan sedan födseln, och det har inte blivit några problem.

Så, är kisse inte hundvan sedan innan måste du först och främst se till att hunden är lugn och gärna låter katten vara i början. Sen kan de börja bekanta sig på egen hand och till slut kommer kisse nog gilla hunden.

Det är mitt råd, andra kanske har andra råd, men jag talar bara av egen erfarenhet :)

[Quellii]
0

#3 Okej :) Tack så mkt :)

KindredCold
0

Så lite så :)
Du får säkert fler tips.