Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 4299 ggr
jaghetersophia
0

Flåsande rottweiler

Hallå!

Jag blir galen på vår hund. Det är en Rottis på 10 månader. Hon flåsar hela tiden oavsett om dte är varm7kallt hon har motionerat eller bara tagit det lugnt. Hundflåset är som tinnitus. Jag blir knäckt. kan inte göra någonting. Hör bara det där flåsandet jämt. Är ALLA rottisar så här flåsiga eller är dte bara vårat lilla fläsktroll som håller på så här?

AnneN
0

Kan hon vara varm? stressad? sjuk?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

jaghetersophia
0

sjuk är hon inte. varm tror jag inte heller det är efetrsom hon också flåsar när dte är kallt. :/. Hon har alltid varit såhär. Det är jättejobbigt… klart att hon kan bli stressad av att jag mår skit över hennes läte, men hon flåsade ju redan innan det är bara senaste veckorna flåsandet har drivit mig till vansinne :/

AnneN
0

Om hon flåsar onormalt mycket kanske ni bör kolla upp så det inte är nått fel på lungor eller hjärta

_**/Mvh Anne

skogsdimmans
0

Håller med! Det första som slår mig är tyvärr hjärtat

Marylojs
0

Om jag vore du skulle jag ta hunden till veterinär, för det där låter inte bra.

jaghetersophia
0

Okej. Jag har bara fått svaret "Det är typiskt rottweilers" av alla jag känner så jag trodde det handlade om en rasfråga. Speciellt när hon inte haft problem i övrigt. Håller vikten, pigg, lekfull, inte feber, äter ordentligt mm.

Men då får jag hälsa pojkvännen att ta henne till veterinären och att dte inte är meningen att rottisar ska vara så flåsiga

AnneN
0

Både syrran och kompisar har/har haft rottisar och ingen av dem har varit flåsigare än någon annan hund jag mött

_**/Mvh Anne