Bulldog, bra förstahund ?? :)

Det beror väl lite på vad ni ska ha hunden till
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
och vad din fa milj har tid med alla hundar behöver olika tränings pass och aktiveringar.. och är hunden passande just för er?
Vi vill ha en mysig hund som är lekfull och går bra med katter. Alltså en bra familjehund. Men det som är lite ''dåligt'' är att bulldog inte kan göra så mycket agility 

En bulldog är en mycket krävande hund men samtidigt den bästa rasen jag haft.
Dom är väldigt egna av sig och gör oftast precis vad dom känner för. Så man ska inte direkt förvänta sig en lydnadschampion :D
Men deras envishet är även deras charm.
När man letar efter en uppfödare ska man vara väldigt noga med att välja en som avlar mer för deras friskhet och temprament än dom som är utställnings avlade, det lönar sig i längden. Då man får en frisk och trevlig bulldog och inte en stackars sönderavlad liten en.
Vet inte riktigt vad jag ska skriva men det är bara att fråga på om det är nånting du undrar över :)
har alldeles nyligen mist min Bulldog Dalia, min allra bästa vän

Väldigt envis ras, som är klumpig vilket gör den svåraktiverad, men samtidigt kräver den mycket energi av ägaren på sin egen fysiska och främst psykiska plan.
Vill du träna agulity, ta en vallhundsras. Rasen måste passa ägaren.
Jag ville ha en collie, men har häst och katter, tyckte de blev en dum ekvation därav tog jag den med minst jaktlust och det blev bullmastiff.
Mvh Mikaela

Dom är snälla, skojjiga och lekfulla :)
Tycker de är en bra första hund!
Vill gärna ha information om du vill dela med dig