Privat Veterinär
Jag undrar om någon här vet vad det kostar att gå till en privatpraktiserande veterinär? Jag har bara varit på djursjukhus, men då har det krävts sådan behandling oxå iofs.. Men om det bara gäller smågrejer, vaccination o liknande kan man väl gå till en privat veterinär?

Vi går till ""Hund & katthälsan" och jag tror inte det är dyrare än ett djursjukhus. Vaccination och valpkontroll kostar knappt 400kr. Jag har varit väldigt nöjd med min veterinär. Det är tryggt att känna dem man går till. Ring runt lite och hör dig för.
Okej.. Ja jag får väl höra mig lite för, tänkte passa på o fråga här oxå ;)

Hoppas du hittar någon du trivs med!
Tack! Det gör jag nog :)
Jag gör "smågrejer" hos en privat vet. Min moster har gått till honom för sådant i säkert 20 år och vi är nöjda. Men allvarligare saker vill vi till djursjukhuset för.
Betalde nyss 250 kr för vaccinering, alltid en "startavgift" på 50 kr, så själva vaccineringen kostade 200.
Betalade samma pris (250 kr) för besiktning/hälsokoll förut.
Betalade 700 kr för skrapning av tandsten, med lugnande, tog väl ca 1 timme. Behandling av förhudskatarr ingick också den gången.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Låter ju inte så dyrt ändå för att va privat.. Vad menas med startavgift?
Privat brukar ju vara billigare.. Startavgift är den avgift man betalar för att "gå genom dörren". Avgift som man alltid betalar, oavsett vad resten kostar.
Okej.. Då är det startsvgift på djursjukhus oxå antar jag? Visste jag inte om.. Ja man kan och vet ju inte allt ;)
Vi var på djursjukhuset med Rico för några veckor sen…för att gå genom ¨dörren vart det 250 kr……
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
#8 Ja, det är det. Nej, det är ganska omöjligt att veta allt ;)
#10 Okii.. Jao