stel 8årig collie/bordercollie
Våran collie/bordercollie tik på 8år som heter Raya har börjat visa ålders tecken…När hon har sovit och ska resa sej haltar hon och är stel. Hon är otroligt pigg och vill så gärna leka och springa ute men sen när hon kommer hem börjar hon halta och vara stel.
Vi var hos veterinären och fick "droppar" man häller i maten mot stelhet. dock har de inte hjälpt något än. Hon lämnade även ett blodprov i fall hon skulle ha borelia. Vi får provsvaren på måndag!
Vi håller tummarna för våran Raya!

Usch då, vad trist. Hoppas medicinen hjälper.

Kan bara rekommendera Aktiv Hund. Det har blivit otroliga skillnader på de hundar vi gett detta. Det tar visserligen 6-8 v innan man ser resultat, men vilka resultat sen!
Och nej, jag är inte återförsäljare av medlet, jag är bara en otroligt nöjd kund. 

#2 okej, tack så mycket för tipset :)
2, det gav jag min gammelman också, och var helnöjd med det;-)
Prova med lite vardags massage. Dra långa tag med hela handen utmed kroppen. Men INTE på skelettdelarna. Gör små cirklar med fingertopparna utmed hela kroppen. Det finns böcker om det här. Ibörjan kanske du hinner med en halv sida innan vovven går en sväng. Men efter ett tag när vovven lärt sej, så kommer han att somna. Se alltid till att den dricker ordentligt efteråt och att han kissar. Ibland blir dom kissnödiga under tiden. Man lösgör massor av slagg i kroppen som måste ut. Jag har provat det här på alla mina och dom ÄLSKAR det. Helt lea lösa blir dom. Att jag tänkte på det här för din hund var att en på kursen var där pga en stel hund. Den blev inte botad, men mycket bättre.

#2 De ska jag tipsa mammsen om:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

#0 Är det glukosamin du ger? Det tar ett tag innan man ser effekt, men det fungerar.

Vi kör standardts led & brosk samt deras fiskolja till Raksha, 10 årig golden med pålagringar. Är oljan slut blir hon sämre på nån dag bara. Något i den gör att de tar upp glucosaminet bättre.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

#8 felxicam heter det vi ger henne som vi fick från veterinären?
Någon som har tidigare erferenheter av det?

Fick provsvaren idag, de är inte borelia..

glukosamin och laxolja funkar jättebra. Vi har en 14 årig golden här som blivit mycket hjälpt av de. Likaså massage är kanon.

#12, okej hur lång tid tar det innan de börjar hjälpa?

Jag såg stor skillnad ganska snabbt. Med standardts prylar börjar man med 1/3 dos första veckan, sen 2/3 andra veckan innan man ger full dos. Kroppen tar ändå inte upp allt i början, så man vänjer in det.
På 3:e till 4:e veckan var hon bättre. Vi har ökat på dosen en aning så att hon äter lite mer än grunddosen, för att hon ska må riktigt bra.
Blir hon kall kan hon bli sämre. På jobbet har vi kalla betonggolv, och trots att raksha har en lyxig rottingsoffa, lägger hon sig på golvet och blir ibland märkbart halt. Därför får hon ha en rosa träningsoverallsjacka under de kallare delarna av året.
Campar vi har hon en fleeceoverall på sig för att hålla elderna varma på nätterna.
MVH Elin

#14, Okej tack så mycket! Jag hoppas inte deär höft problem eller något liknande på våran hund..

Pålagringer känner de om de klämmer och böjer genom lederna. Annars kan man ju röntga för att se lederna ordentligt.
MVH Elin

"16 veterinäen kände inget men om de inte blir bättre ska hon röntgas…
Vart kan man köpa "aktiv hund"?

vill också tipsa om glukosamin som andra gjort här. Det funkar otrloigt bra på äldre djur. Gav det till en äldre häst som jag red förut, han hade haft spatt i bakhasorna med hjälp av glukosamin och utläkning så vart han helt bra igen och fullt ridbar i alla gångarter.
Ingen som vet vart man får tag på aktiv hund eller glukosamin som andra säger?
#20 Glucosamin kan du köpa i djuraffären. Vi betalar c:a 400 kr för en burk som räcker i 4 mån till våran hund som väger under 10 kg, så till din Ecko räcker det nog kortare tid, men vet jag såg en dyrare å större burk på Djurmagazinet förut.

#20# Har för mig att man skicka efter det också.

http://www.topformula.se/for-hund-katt/50.html
Finns ännu mer. Googla så hittar du.
#21 Okej, hehe de är inte till eckofjärt- han är fortfarande ung om frisk. Men min mors hund är 10 år och väger väl kanske 45 kilo. Han verkar inte må alls bra just nu, han är stel som tusan. Så tänkte tipsa om det till min mor. Så tack:)
#23 Danke