Marodören Amos, den omtänksamme.
Det är otroligt hur klok och intelligent Marodören Amos är (Han är ju inte shaffer).
Varje gång han ser en urna med blommor så plockar han några till matte. De som står på trappen och vid uteplatsen ser lite skamfilade ut, men vad gör väl det (vet inte vad hyresvärden tycker), det är ju tanken som räknas.
Gulligt av honom att plocka lite blommor :)
På tal om smarta hundar. Jag hittade en boll med pingla i igår som jag gjort förut på syslöjden, gav den till Tjatte. Efter en stund hittade jag den - dyblöt! Han hade kissat på den :P Nu va den officiellt hans, smart va? XD

haha vilken smart vovve du har kerstin. Vilken tur att du inte skaffade en shaffer som jag har gjort. hihi

Em shaffer är redan smart innan den föds. :)
#6, hahaa! ;) Nejdå, det tror jag inte ett dugg på :) Det fåods bara smarta labradorer och dumma Schaffrar ;) Man ser det på savnsen :)
Ja? :) Har du inte sett det förut!? :I :P
#10 det också, men man ser bara på svansen om hunden är smart eller inte, men jag glömmde ju att säga att det bara är snorisar som kan se det! ^^

En schäfer är otroligt smart och nöjer sig inte med att plocka en liten blomma från krukan. En schäfer ringer blomsterbud och ser till att matte får blomleverans på jobbet. Det är skillnaden på flabbar och schäfrar. 
Haha, ja, eller hur!? :XD

Precis Zebben du har alldeles rätt. hihi
Där fick dom så dom teg.

mitt monster är gullig och plockar in stenar som hon kanske tänkt att jag ska till dekoration. dock vet jag inte om jag vill ha halft söndetuggade kottar till dekoration eller vad..
Jag teg inte, men jag var feg….Feg och Teg rimmar, har ni tänkt på det? XD