Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 841 ggr
Millan1971
0

En till amris?

Är så kär i rasen amerikansk cocker spaniel!!!!!!!!!!!!!Är inte det bästa rasen???Har nu fått erbjudande på att köpa en cockerhane på 1 år!!Vad tycker ni? har en amristjej på snart 4 år o det vore ju kul att hon fick en kompis!!!!

Vattnadal
0

Det är jättetrevligt att ha flera hundar! De får ut så mycket av varandra som vi inte kan ge dem.

Tänk dock på hur jobbigt det kan bli vid löp. Hanen märker det oftast lååångt innan det är på gång. Då hundar i naturen lever i par, och hanen märker av löpet 2 mån innan, börjar han redan då uppvakta och "muta in" tiken till sin.

Vår grabb har vi tagit ner på joden en aning nu genom att inte låta honom säga att tiken är hans . Han får inte ligga och vakta henne od. Men nu delar vi ändå av dem. Han får sova uite i innedelen av hundgården när Drífa går över i höglöp, annars misstänker vi att vi inte får sova alls!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

karayna
0

Men det är väl bara till att kastrera någon av dem? Den som man inte tänker ha till utställning/avel. :)

SparklingTindra
0

Hade du inte funderat på att para Kiara? Om du har bestämt dig för att göra det så tycker jag att du ska vara klar med det innan du tar en till hund. Jag tror att det kan bli lite väl mycket jobb att göra båda sakerna samtidigt. Men det kan ju bara du avgöra. =)

Millan1971
0

Jo har nu betsämt att istället behålla en valp efter Tiara,en tik!(Om det blir en tik så att säga;)

SparklingTindra
0

#4 Vad kul. Lycka till. =)

medde
0

Kan du inte sätta in en bild på din amris, blir så nyfiken. Jag har en själv. En kille på 7 månader.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

ophelia
0

Amrisar är jättetrevliga hundar.Jag har haft två tikar Men det är 15år sedan.Men när jag tittar på bilder så blir jag onekligen sugen igen.Min äldsta tik gick jag viltspår med hon var riktigt duktig.

#4 Lycka till med parningen.