Hundar iFokus

Hundar

Etikett: off-topic
Läst 808 ggr
blackangel
0

Blir man tant om en vecka;)

Jaha då blir man alltså med i tantisklubben nästa fredag hehe…. Fyller 30 år, shit tycker nyss man var 17 ju:) Jaja det e rätt skönt att bli lite vuxnare o lugnare så att säga hehe:)

lena1
0

välkommen in i ligan, även om jag nu träknas som mellantantis:-),beror nog på att mitt barna sinne aldrig försvinner med åren:-))

kerstinjo
0

Ånä, så enkelt är det inte. För att bli medlem i den stolta och anrika Tantisklubben måste man genomgå vissa tester och prover först.

*vrålar* Lotta, var i tusan har vi lagt inträdesproven?

Kerstin 

Millan1971
0

välkommen syster in i tantåldern;)

AnneN
0

Grattis i förskott =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

LillMalin
0

du blir nog mellan tantis..

lena1
0

2,näe just det kerstin, så bara för det så stannar hon nog hos mig som är mellantantis hahaha

Zebben
0

#2 Jag vet inträdesprovet. Eftersom jag inte har uppfyllt dessa trots att jag fyllt 30 år.

Här kommer det:

* Tandlossning på minst 1 tand

* Nedsatt syn och/eller hörsel

* Rullator eller rullstolsbunden. Käpp kan godtas, men kräver dispensansökan.

* Grått hår eller antydan på grått hår. Att färga bort det grå är godkänt men icke önskvärt.

* Handväska som bäres med båda händerna framför magen.

* Svammeltendens. Lite eller mkt svammel när man svarar i trådar.

* Schäfer är icke tillåtet i tantis klubben. Töntbullar eller dvärgpudlar och annat krafs som inte har en mankhöjd som överskrider tantens rynkiga vader.

* Minst ett åderbråck.

Ja, jag tror inte jag glömt något. Annars får Ni lägga till.

Vill återigen påpeka att jag inte uppfyller dessa krav för att få vara med i tantisklubben.

lena1
0

haha zebben inte jag heller så därför stannar jag som mellantantis:-)))

kerstinjo
0

# 7 *asg* Zebben!!Skrattande Fast sant var det inte!

Töntbull's är stora o ståtliga och en sådan kan inte ens Arras shaffer springa i kapp. Han springer långt efter och gnäller för han inte kommer ikapp. Så det så!Räcka ut tungan

En av kriterierna i Regelboken för inträdesansökan är att glömma av badvattnet, helst kokhett, så det svämmar över. Mycket och hett! Hur många klarar det provet? *visslar*

Kerstin 

Zebben
0

#9 Nä, men att lämna badvatten är bara en av kriterierna. Den uppfyllde jag, men jag har inte uppfyllt de andra så än är jag inte redo för tantisklubben.

Å, förresten. Vem är Du egentligen?? Du kan inte vara en helt igenom tvättäkta tantis om Du minns såna saker! Här osar det katt…. eller heter det troll?  Fundersam

Ni tantisar…har Ni verkligen kollat upp denna kerstinjo?? Cool

LillMalin
0

HAHAH!! ;D

gejsa
0

#10# Ha ha Zebben där sa du något. Vi kanske måste kolla upp henne lite mer noggrant.

LillMalin
0

Fast jag kan märka vem som är tantis och mellan-tantis! =P mellantantisarna blir nog aldrig riktiga tantisar, men dom som har blivit tantisar kommer sällan ur det ^^

kerstinjo
0

*visslar*

Kerstin 

LillMalin
0

hihih =) och här är en äkta tantis - Kerstin! :D *applåder* :D och hon kommer alltid vara det, spelar ingen roll vad hon provar göra för att dölja tantis problemet! ;)

kerstinjo
0

Jag vet en till som det är tantisvarning på! *skriker* Nicki!!!

Kerstin 

V-lang
0

*skriker av skratt* den regelboken måste du suttit och knåpat ihop dagen före det vart tantisvarning på dig Zebben….

*viskar* kollade du alla skavanker du inte hade själv, eller alla du hade och tänkte att alla kan ju inte drabbas av alla tantistecken som jag gjort Hemlis

Tänk att du vart så senil bara på 1 minut så att du till och med glömde bort din badvatteninsident…snacka om tantvarning Oskyldig

LillMalin
0

Och där har vi ju en till tantis! ;)

Zebben
0

#17 Nä, regelboken kan jag utantill. Å som jag skrev tidigare, jag uppfyller bara en av dessa regler.Skrattande

LillMalin
0

#17 Tant-varning i högsta grad ju!!! VARNING VARNING!!

KallblodsLotten
0

Välkommen till tant klubben. Jag blir snart 31 så jag har haft ett år på mej att vänja mej vid att vara tant och det är rätt skoj faktiskt! Det är vid 30 livet börjar! Skrattande

V-lang
0

#19 damen det räcker med en, så du är hjärtligt  välkommen in i gänget ;)

#21 Äntligen en som fattat att livet börjar vid 30, dom skulle bara veta vad kul vi tantisar har….vi gör som vi vill och säger som vi tycker utan att någon slår oss på fingrarna Oskyldig

LillMalin
0

#22, du ska ju veta hur roligt vi snorisar har när vi retar tantisarnA!! :D

Zebben
0

Jag är inte tant! Jag må ha fyllt 30 men jag långt ifrån tant! Jag har ju schäfer och inte ett enda åderbråk. Har inte ens provkört en rullator.

blackangel
0

hmmm, har ej någon rollatot, har dock åkt rullstol, efter knäskada hehe… åderbråck njaa men lite ytliga kärl i ansiktet, räknas det;)…

Nej jag blir nog ej tant ännu ändå haha

paivi
0

Förstärkning i tantkören är alltid välkommen :D

Ang. inträdesproven och mig själv:

* Tandlossning på minst 1 tand NIX

* Nedsatt syn och/eller hörsel JA

* Rullator eller rullstolsbunden. Käpp kan godtas, men kräver dispensansökan. NIX

* Grått hår eller antydan på grått hår. Att färga bort det grå är godkänt men icke önskvärt. JA, grått finss nog under färgen Cool

* Handväska som bäres med båda händerna framför magen. NIX använder ingen handväska överhuvudtaget…

* Svammeltendens. Lite eller mkt svammel när man svarar i trådar. JA

* Schäfer är icke tillåtet i tantis klubben. Töntbullar eller dvärgpudlar och annat krafs som inte har en mankhöjd som överskrider tantens rynkiga vader. NIX, mina hundar är över 54 på mankhöjden…

* Minst ett åderbråck. NIX, inte ännu!

kerstinjo
0

# 26 Tsss…. det där ska du inte bry dig om, det är bara Zebben som tror att honhar koll på våra inträdesprov. *suckar* Men det är allt mer sofistikerat och avancerat än så.

Tyvärr kan jag inte berätta om våra inträdeskriterier här eftersom de är väl hemligstämplade och mycket säkert förvarade.

Hemlis Lotta *vrålar* var  helskotta är våra pärmar?? Jag har bara de kineskiska, hjälp. LOTTA!!!

Kerstin 

kerstinjo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

HemlisLotta, ser du, det vimlar av gamla TANTER här inne. Tur att du och jag tillhör den friska tantisskara.

Men det kanske är dags att ta in några nya? Men den här gången får vi nog stryka dina najadtrådstester annars har vi snart inga sökande kvar.Generad

Kerstin 

V-lang
0

Hmmm…det är svårt för dom att acceptera dom har liksom missuppfatta själva charmen med det hela Oskyldig

*viskar* Jag kommer på stört, jag tror faktiskt att vi gömde dom i bastun bland all bråte…Alex och Jyve var ju ute efter våra hemligheter, dom fattade ju aldrig hur vi gjorde för att få tag på alla mummel…mmm…hmm Hemlis

Jag tror nog vi får lägga upp en ny plan på att rekrytera nya friska….men det vete 17 hur vi ska klara oss utan najtråden, kan du komma på nått bättre?