Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 1587 ggr
anaprincess
0

Kissar inne,hjälp!

Jag och min sambo ska ta över en papillon hane. Vi hade ha ett tag men lämnade tillbaka han efter att han började märka revir över hela lägenheten. Det är egentligen min sambos mamma som har han på foder och han gör samma sak hos dom, men hon har två andra han hundra så vi provade att ha han för att se om han slutade pinka om han var själv men det gjorde han ju som sagt inte.

Min sambos föräldrar tänker lämna tillbaka han till uppfödaren om det inte funkar för oss att ha han, men jag vet att han kommer få sitta ensam i en hundgård dygnet runt eller få flytta mellan olika hem resten av sitt liv.. Så därför vill vi ta över han, han har redan varit i ett annat hem innan det han har nu, där blev han vanvårdad och mycket illa behandlad.

Hur ska vi få han att sluta pinka inne? Vi får inte kastrera han för uppfödaren använder honom som avels hund. Han vet också att han gär fel när han pinkar. Men ändå är det som om han inte kan låta bli. Spelar inte heller nån roll att man går med honom ofta, han gör det ändå. Vi har provat pinkskydd men han skäms så över att ha den och mår dåligt av det.

Snälla hjälp oss, vi vill ju bara hans bästa.

Snälla hjälp oss vi vill ju hans bästa.

fettmedkevlar
0

han kanske inte är rumsren ännu? hunden kanske skäms över pinkskydd, men på såsätt slipper ni ju pissfläckarna odyl. vad väljer ni isf av det? att hunden skäms och ni slipper pissfläckar på möbler, eller att hunden slipper pinkskyddet och ni får pinkfläckar.

är han kanske under/överstimulerad?

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

SparklingTindra
0

#1 Pinkskydd har jag aldrig hört talas om, vad är det?

anaprincess
0

#1 Klart att vi vill slippa piss på möbler. Men han ser ju pinkskyddet som en bestraffning. Och han är rumsren, han revirmarkerar ju.

#2 pinkskydd är som en blöjja eller ett tyg stycke som du virar runt hunden och på snoppen så att det inte blir pink på golvet

Vattnadal
0

Gör pinkskyddet till något skoj. Om ni tar på honom det som bestraffning och ömkar och tröstar, så blir det obehagligt. Om ni sdyr ett nytt fint, och så talar ni om för honom hur FIN han är med det på, kanske gör något extra skoj då, så bryr han sig säkert inte.

Vidar får ha pinkskydd (stort tikskydd som stänger in snoppen oxå) när vi är hos mina föräldrar nu, då han kissat inne där några gånger. Han bryr sig inte alls, i alla fall inte om han har festtröjan (svart matchande t-shirt med fluga) samtidigt.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

anaprincess
0

Ingen har hett på den som bestraffning, och har aldrig ömkat och tröstat han, vet väll jag också att det är det dummaste man kan göra. Men problemet är ju att han kan ju inte gå med den där på sig resten av livet :/

[Malin3033]
0

Hur gammal är han? Hur vet du att han inte är rumsren utan revirmarkerar?

Vattnadal
0

Det finns många hanar som har kissskydd på sig alltid hos främmande, när främmande hundar är hos dem och när det är löp ed.

Även om ni inte ömkat honom, så kanske ni kan peppa och uppmuntra honom när han har den.

Bara han lugnar ner sig, stadgar sig och får nya vanbor kanske han slutar kissa inne. Det kan ta mer än ett år frö en omplacering som flyttats runt en del att finna sig i sin nya situation. Allt hänger på hur mycket tålamod man har med dem.

Vi har haft 2 tikar som kissat inne i perioder.Freja kan göra det för att det varit främmande hundar här, men det var länga sedan. I början när hon flyttat hit (hela första året) kissade hon inne när hon kände för det. Alltid på mattan framför TV:n. Jag ville inte ha henne inne, utan tyckte att hon kunde få bo i hundgården jämt. Men så en dag var hon mindre stressig och började landa i sitt nya liv. Nu var det över ett år sedan hon markeade inne.

Fast jag kan ju erkä'nna att hade inte husse varit, hade hon inte funnits nu…

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

anaprincess
0

#6 för att han skvätter lite då och då, han är inte kissnödig.

#7 Okej, känns bra att veta att andra hundar har sluatat att kissa inte efter ett tag.

[countess]
0

våran gjorde det vi kastrerade och vips var det borta=)

anaprincess
0

#9 vi vill kastrera han men får inte göra det :(

ingann
0

ursäkta om jag kapar tråden lite… var kan man köpa ett pinkskydd? åskar har nämligen pinkat några ggr nu när en annan hanhund hälsat på oss men aldrig när någon tik gör det och det är inte så kul med pink mot soffbordet mm när man sitter o fikar=(

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

AnneN
0

Pinkskydd kan man köpa i en del djuraffärer och ibland på tradera eller blocket

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

ingann
0

#12 Tack Skrattande Ska kolla efter ett i morgon=)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner