Ni med DAP i vägguttaget
Ni som har DAP i väggen, har ni alltid inne den till den är slut, eller har ni den olika gånger. Alltså tar ut den och sätter in den en annan gång?

Har provat DAP och måste säga att jag blev väldigt besviken på det upplevde inte att det hjälpte på min hund som lider av seperationsångest. jag fick rekomendation av vetrinär att prova detta tycker bara att det var utkastade pengar! för inte var det billigt! Och som svar på din undran så ja jag hade den i hela tiden där han var dvs där hunden ligger mest på det sättet var det ju bra för när vi nattar oss för natten så ligger han i vårt sovrum då var det bara att plugga i den i det rummet . jag hade två stycken en som satt i utaget där han har sin säng och en som jag flyttade runt.
Jag använder DAP under nyår å valborg pga smällarna i kombination med lugnande tabletter. Jag är nöjd så här långt. Nyår går bara bättre å bättre, så himla skönt.
Vår vet. sade nämligen att man ska ha i den i en vecka, inte hålla på som vi gör. Vi har den i väggen när Hades ska vara ensam. Sätter i den en timme innan vi lämnar honom ungefär.
Hon sade aldrig varför. Kanske för att man ska köpa nya hela tiden?
Och nej, inte är det det billigt. Vet inte ens om det fungerar, vi har bara intalat oss det :)

Det står ju på förpackningen att det tar ca 2 veckor innan man uppnår full effekt. Så tar man ut den hela tiden, så lär man ju aldrig uppnå rikigt full effekt av den.
Hjälper den hunden så som ni använder den, ser jag dock ingen anledning att ändra det.
Jag använder DAPen periodvis. Min tik lider av svår seperationsångest och kan ibland vara allmänt väldigt stressad. Om det sker stora förändringar i vårt liv (flytt, nya familjemedlem, någon är borta etc) så sätter jag i DAPen och har den då sittande tills den tar slut. Är det lugnare och min tik mår bra när den tar slut lägger jag bara in den i skåpet. Om hon däremot fortfarande visar tendenser till stress sätter jag i ytterligare en. Detta funkar bra för oss iaf.

DAPen fungerar bara upp till en viss nivå. Är hunden väldigt stressad, så gör den ingen nytta. Sen får man ju inte glömma bort att den ska underlätta för hunden under träning.