Hundar iFokus

Hundar

Etikett: träning-och-inlärning
Läst 5750 ggr
SparklingTindra
0

Lära hunden att krypa...

Hur kan man göra för att lära hunden att krypa? Jag försökte lära Tindra att krypa genom att lägga henne och sen dra med en godis framför henne men hon bara blängde på mig som att jag hade bett henne raka av sig pälsen och dansa hula hula eller nåt. =P Har ni några andra tips på hur man kan göra?

Karmatarerskanise
0

Det var så vi gjorde, samtidigt som vi häll en hand på ryggen så Hades inte kunde resa sig upp.

Om hunden inte följer handen vet jag inte hur man ska göra :/

Hennum
0

jag försökte hålla mitt ben framför/ovanför nicki när hon låg ned, och höll en godisbit på andra sidan, så att hon skulle krypa under benet för att få godisbiten… men det funkade inte. :P

hon tyckte jag var dum i huvet som kom med konstiga idéer som den, tror jag…

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Tezza
0

Jag har oxå tränat mina två så , att dra en godis framför dem liggandes, men ingen hand på ryggen. Kom i håg att från början berömma "bara" vid att ena tassen rör sig framåt och sen öka sucsessivt. Och att berömma endast när hunden gör rätt, alltså inte om de får hög rumpa eller så.

[Malin3033]
0

Jag drog godis med handen, nemas problemas med det. :)

[Vargnatt-]
0

Har också försökt med att dra godis framför Aramis, han tittar på mig som att jag är helt dum i huvudet :P

HannaM
0

Är det bara jag som har en hund som kryper självmant? Eller ja, han verkar ju tro att han är delvis iller=)

lena1
0

jag skule göra som tezza, men jag har också en hund som kryper självmant så det har inte varit svårt at lära honom det.

Miii4
0

Ska lära min hund det, men han kollar med bara konstigt, men ibalnd lyckas man :)

Elna
0

Har inte tagit tag i de där med Nagli, men när jag ska träna in det så kommer jag iaf använda mig av targethand! ;) Hunden lär sig att följa din hand, de förtstår oftast lättare vad de gör så istället för att följa en godis. Sen håller man ena handen mot rumpan så inte den åker upp och håller handen framför hunden, om den då har lärt sig att följa/dutta/frysa nosen i/på handen så brukar de följa den! ;)

SparklingTindra
0

Ah, kanske jag ska prova med targetpinne? =) Tindra kryper under sängen flera gånger varje dag, men på kommando värgrar hon.

Elna
0

Targetpinne kan nog också funka! :)

KickanLilja
0

Var ju tvungen att prova med Udda idag. Jag sa åt henne att ligga, sen sa jag kryp och drog en godis framför nosen på henne och hon kröp =P

Teja-Bea
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Metoden är nog den enda rätta. Men om inte vanligt godis är intressant så får du använda något mer lockande!

Godare godis? Leksak? nalle etc!

Kom ihåg att jobba i små portioner. Ett steg i taget! Ha inte för stora krav i början!

Gör gärna även en betingning av kommandot..!

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

SparklingTindra
0

Ok, tack för allas förslag! =) Jag kan juh iofs inte träna detta nu med tjockis-Tindra (har blivit för tjock för att ha sin reflexväst på sig), men sen när vappisarna har kommit ut och hon har fått återhämta sig så kör vi igång med krypträningen som vi SKA lyckas med! =)

Karmatarerskanise
0

Lycka till med både valpningen och med kypandet :P

SparklingTindra
0

#15 Tack! =)

Cerrolyn
0

Jag har också lärt in med godis framför. Mentyvärr så var jag inte så noga med låg rumpa så ska vi jobba på.

**MVH Cerrolyn

Cattiiis
0

Ludde håller på att lära sig, går väl ungefär som för er andra. Han bara tittar frågande på mig som "Allvarligt talat, tror du verkligen jag tänker göra det där?" ^^. Men ibland går det liite frammåt.