Alfons Töntbull har flyttat!
Nu har min grodrädde Töntbull flyttat till sin uppfödare igen! En stor gård på landet utan grannar. En tik att busa med får han också, visserligen mamman, men det vet de ju inte. En damm att bada i och två barn att leka med.
Familjen kom för någon timme sedan och jag har aldrig sett en karl i 30-35 års åldern se så lycklig ut. Alfons blev lika lycklig. Det var kärlek vid "första" ögonkastet. Denne vovve som han saknat i fyra år!
Han berättade att han kände igen mycket av Alfons sätt i pappan.
Alfons följde med glädje med sin nye husse ut i bilen, glatt viftandes!
Skönt att det löste sig till slut, det känns som en tyngd lyfter från ens axlar när man känner att hunden hittat rätt hem :9 Och får det bra .

Låter som att Alfons kommer att få det bra =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Låter som ett drömliv för en hund, han kommer få det toppen där verkar det som :)
Att få se en karl så lycklig över att träffa en hund han inte sett sedan han var 8 veckor var otroligt att se.
Det var denne Töntbullvalp han ville behålla för 4 år sedan, men övertalades att sälja till en bekant.
Han satt på golvet med en lika glad Alfons och säger "Det var allt meningen att jag skulle ha dig Prickis! (Heter Hero Prickis i pappren)
Om ni visste vad det värmde i våra hjärtan att se denne vuxne man så lycklig över att träffa sin "Prickis" igen!
Alfons har helt enkelt kommit hem igen!
men vad härligt Kerstin!!!!!, åsså har han ju haft ett så bra liv hos er under tiden ju, kan det bli bättre?, tror faktiskt inte jag, med tanke på hur många som far illa i alfons situation…..så jag kan bara säga grattis alfons!!!!
# 5 Just att se denna lycka var helt otroligt!! Så jag håller med "Grattis Alfons!"
Nu är vi inte ett dugg bekymrade för Alfons längre.
Vilken tur att vi med första annonsen valde och vrakade. Vilken tur att de vi bestämdes oss för tackade nej.
Vilken tur att Thomas kikade på Blocket när vi åter satte ut en annons på Alfons.
Precis som han sa " det finns nog en mening med allt". Det var han ( o familjen) som skulle ha Alfons. Inga andra!

Oj, så underbart att allt löste sig så här bra!
Härligt Kerstin att kunna känna i hjärtat att det blir jättebra!
Underbart :) Blir nästan tårögd här ju.. hihi
Mm.. fick höra de för bara några minuter sen över msn ju.. de är tråkigt hur mycket man missar när man inte har dator. Men nu så..
Jag tycker de är tråkigt att du förlorat en vän men otroligt lyckligt att han fick de så bra och att ni inte hann göra något drastiskt som att avliva honom. Nu kan han springa på gröna ängar fast han är i livet:) och vara lycklig!
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Vad skönt kerstin att uppfödaren ville ha honom igen. Det var inte dom du skrev om i förra veckan om jag förstår det rätt i Orust eller var det nu var. Slumpen kan man nog inte skylla på i detta läge utan ödet. :) Grattis!
Själv har jag lämnat bort min uppfödning i dag, en häst. :(

Skönt att läsa :) tårögd jag med…
Hoppas vi får höra om underbara Töntbullen igen, ni håller väl kontakt med nya ägaren?
#12 Skönt att ni har honom så nära iaf :)
Men du Kerstin…när du satte ut anonsen på blocket, var det uppfödaren som ringde helt från början då? :S eller så är jag bara lite smått snurrig :S

Och här sitter jag och bölar av glädje, jag är så himla glad att han får det bra och att du kan känna dig lugn Kerstin, det är som en sten försvunnit från mina axlar =)
Bara en sten? 

Ett berg då din lilla retsticka =)
jag bärde ett fjäll och 4 småstenar, 1 i varje hand och 1 på varje fot!

Ding dojja…nu förstör vi tråden =)
Ska du säga! =)
Sitter också här och blir alldeles tårögd! Vissa saker i livet är nog bara meningen… 
Du har nog rätt Casper. 
Va bra att Alfons fick ett bra hem! :)

Hur är det med Töntbullen???
Allt väl?
Kram Kerstin!
Så tomt!
Ingen som våldgästar mig i sängen. Ingen som låter som 25 hundar i bilen. Ingen buskompis till Quila, som letar efter Alfons. Ingen Alfons Töntbull, som kommer och knuffas när han vill bli kliad. Ingen Alfons Töntbull som låter som ett reaplan när han är hungrig. Ingen Alfons…….
Så tomt!
Stackars dig Kerstin, du får iallafall en kram från mig!

Jag förstår att det är tomt. Men du har iaf gjort en god gärning. Du har väntat tills du hittat bästa hemmet. :)
Åå, vad gulligt. =)
Vilken fin! =)
Va dumt att det är så tomt hos dig, du kan väl köpa en katt?, nej, just det, du gillade ju inte katter…
#32 Muhahahha!*
Va har jag nu sagt för fel? =P

Det var ju en riktig askunge-saga. Så nära och det skulle ju varit hans hem från början. Alltet har sagt sitt. Var bara glad för allas skull.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
#35 hihi, du kan få låna Mori ett tag om du vill?:P
#38 Hörru du, tassen ska du inte skylla på mig. De var Lotta som snodde åt sig.. de kan jag inte göra något åt om hon blåst dig på den:P
Nae, vad säger du.. kattskrälet.. du skulle Ääääälska honom. Han är ju tom lite lik alfons killen;)

*ASG* Men en katt!!!! Det var det roligaste jag hört, Kerrstin med en skratt *skriker av skratt*
Jag…tass *tittar mig runt*
Kerstin Lisette ljuger på mig 
Pssst Lisette ett kort på Morì skulle inte va helt fel 
Skratt? det var ju nyss en katt? *ler* Och du Lotta, om jag ska vara riktigt noga, så heter det inte " Kerstin Lisette ljuger på mig" XD det heter " Kerstin Lissete ljuger OM MIG!!! *retas*
Hahah, lotta potta kan inte skriva! ;D
# 41 har inte din mamma lärt dig att vara hövlig mot gamla, smarta tantisar?
Pst..Kerstin, finns det intekamoflagedräkter till katter? Tja, en dress så att de ser lite vettiga ut. Som en hund så där.
I kina äter de katter!
Mmmm, strimlad katt……
Eheemmmmm :P v adå smarta? du glömme visst ett O framför, det ska stå " osmarta" ;D
Vet du va, här i Sverige äter vi stekta kineser ^^
Du är väl endå inte så gammal? dryga 60? 

Attans dig! Jag har ju inte ens fått min tass än! Kattskrället kan du behålla!