Hundar iFokus

Hundar

Etiketterövrigtraseroff-topic
Läst 79 ggr
[Dorisnoris]
0

Hundquiz?

Hello!
Jag undrar om någon har tips på bra hundquiz att göra.
Vi är väl medvetna om vad vi önskar hos en hund och hade velat få lite inspiration till olika hundraser vi kan undersöka lite närmare i framtiden när det blir aktuellt med en till kompis. Dock tycker jag att de 10 olika quizer jag gjort har väldigt dåliga frågor, eller väldigt dåliga svarsalternativ. De flesta ställer vara frågor som "Hur mycket pälsvård?", "Ska de vara barnvänliga?", "Vilken storlek?". Och vid frågor som "Hur mycket aktivitet kommer den få?" Så är bara svarsalternativen "lugna promenader, längre promenader, många och långa promenader." När jag försökte svara på frågorna så rekommendera ett av quizen en jäkla yorki-poo. Det är nog så långt ifrån den typen av "hundras" som faktiskt passar oss.
Jag hade önskat ett quiz som fokuserar mer på vardagliga frågor och inte utseende och kanske med mer svarsalternativ. Typer av hundraser som jag vet passar oss är pudel /standard eller stor, Labrador retriver, Cairnterrier, Jack Russel, Dansk-Svensk gårdshund, Irländsk varghund, Beagle. Dock har alla dessa raser någon egenskap som får oss att tycka att det inte är en perfekt match.
I alla fall, någon som har bra rekommendationer? Eller någon som kanske har en hel bok med hundraser memorerat i huvet och kan vara mitt personliga quiz?

Nephi
5

Gör en lista med vad du söker och vad som får dig att känna att det inte är en hund som passar er, så kan vi andra försöka komma med förslag på hundar som kan passa dig att kika närmare på 😉

Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls

Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕