Hundar iFokus

Hundar

Etikettfoder
Läst 692 ggr
T14
0

Billigt men bra foder

Blir student till hösten och kommer tyvärr ha väldigt begränsad inkomst pga skyhög hyra. Kommer behöva byta foder till vovven till något billigare.

Han har IBD men han verkar inte vara särskilt påverkad av vad han äter.

Finns det några bra/helt okej foder runt 300( per 12-15 kg säck)? Har kikat på Tello men har svårt att hitta recensioner om det.

• Redigerat 2022-02-24 16:09 av T14
Nephi
4

Jag vet inte vad du har för foder just nu, men har du en prenumeration så går det att ringa dem och säga som det är att hunden fungerar bra på det men att du inte längre kommer ha råd.
Jag ringde nämligen när jg blev sjukskriven, och dem gav mig samma rabatt som uppfödare kan få ☺️

Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls

Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕

flocken
0

Jag använde tello den mörkblå till min förra hund. Var super nöjd.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[Tismon]
0

Magnussons lätta eller original kan man hitta för ca 350kr

Jojaton
0

Planet Pet Society har helt okej innehåll för priset tycker jag, ligger på 359-399kr/15kg om man inte vill ha spannmålsfritt. Kommer på kampanj då och då med 2st för 499kr.

Johanna - Instagram

Draken
0

Doggy Proffesional, sensitiv har jag kört på mina större hundar. Det har fungerat jättebra. En 12 kg. säck ligger på kring 350-380 kr.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Lona
2

Ett tips för både Tello och Magnusson är att Widforss.se har dem. Brukar ligga väldigt bra i pris och har dessutom rabatterbjudanden 10-15% med jämna mellanrum.
Trevlig service och snabba leveranser dessutom. 👍

Doggy Professional finns på många ställen, även "billighetsaffärer" som tex ÖoB. Det lönar sig att kika runt efter bästa pris!

Edit: Doggy P finns också på Widforss såg jag nu. 👍
Vetzoo har 20% på ett köp, det är möjligt att man behöver gå in via Animails gamla sida för att få rabattkoden. Animail.se

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

• Redigerat 2022-02-25 11:41 av Lona
panini
1

Tipsar precis som #6 om Widforss.se. Gratis och snabba leveranser. Går att ta på Klarna faktura om man föredrar det.

Bytte för 3 månader sedan själv till Magnussons till unghunden och jag gillar det fodret.
Deras billigare foder kostar 345-365:-/14kg