Hundar iFokus

Hundar

Läst 611 ggr
Kunstblumen
0

Hund-uppfödare - hur ofta har de valpar?

En hund uppfödare som jag är intresserad av att köpa hund från fick valpar nu i somras. - i juli.
Jag missade chansen att köpa från dom.
Nu har det gått ungefär 5 månader så jag undrar hur ofta en hund uppfödare brukar ha valpar?
När tror ni jag får möjligheten att köpa från dom?
Hoppas att jag inte måste vänta i 1-2 år!

Haren9
4

Borde nog vara bäst att fråga uppfödaren, om den inte här någon kull planerad kan du ju kolla om du kan tinga en valp från nästa.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Life is not easy, who said it was?

Jojaton
5

Det får du nog fråga uppfödaren om, det kan variera otroligt. Har någon bekant som tar minst ett par-tre kullar om året, en annan som inte tar oftare än vartannat år. Beror ju på hur många tikar de har som passar till avel och hur deras liv i övrigt ser ut.

Johanna - Instagram

MonicaLagerquist
3

Den uppfödare som jag ska köpa valp hos tar inte ens en kull om året.Tiken gick tom på förra löpet så nu väntar vi på nästa löp. Förhoppningsvis löper tiken om ca en månad.

Stolt ägare till tre La permer

Draken
3

#0: Det beror ju på hur många avelstikar uppfödaren har hemma, eller om denna har några tikar ute på foder.

Man får, vad jag minns, inte ta kull på samma tik på efterföljande löp, utan man skall vänta minst ett löp innan man tar nästa kull.

Men varför tar du inte kontakt med uppfödaren ?

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Lona
5

#4: Man får ta en kull på nästkommande löp men då måste man ha extra lång tid innan nästa kull igen. Vad man bör är dock en helt annan sak. 😉 🙂

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com