Hundar iFokus

Hundar

Etiketter: övrigthälsaveterinär
Läst 461 ggr
hundisen96
0

Hund inlagd på IVA

Hej!

Min älskade lille vovve ligger just nu inne på IVA. Han blev akut sjuk över en natt så åkte in med honom tidigt på morgonen. Han har en inflammation i tarmen och reagerar inte på någon av behandlingarna som ges, därav ligger han med dropp och övervakning.

Då taket för försäkringen redan är nådd, kommer jag få påkosta detta själv. Har talat med veterinären och som förstått är det svårt för dem att ge relevanta prisuppgifter. Har någon här inne varit med om samma? Kostnaden och återhämtningen? Han har redan legat inne i 4 dagar (fre, lör, sön och mån). Är så orolig. Han kommer såklart få ligga kvar där så länge som behövs, men är ju knappast miljonär och vill gärna få ett hum om priset.

Karmatarerskanise
0

Min katt låg inne mindre än 2 hela dygn med dropp och övervakning för tarm och maginflammation. 17.000 gick det på.

Jag hade dock kvar att använda på försäkringen.

Karmatarerskanise
1

Hoppas din hund blir frisk fort!

hundisen96
0

#1: Okej, ungefär det jag har väntat mig. Tack för ditt svar! :(

Lona
3

#1: Var det på IVA eller vanlig avdelning?

TS; det kan nog gå på bra mer än så tyvärr. Intensivvård är dyrt, redan grundavgiften är hög och sen tillkommer givetvis alla undersökningar och behandlingar.
Nu låter jag jättehemsk men det är nog inte helt fel att ni pratar om en maxkostnad. Det är klart att man vill rädda sin hund men det finns trots allt ett tak för de flesta.

Lycka till med vovven!❤

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

hemul
0

Oj vad jobbigt! Både oron över hunden och så pengarna på det. Kan inte hjälpa med upplysningar om kostnaden, vill bara önska lycka till. Hoppas det går bra! 👍

• Redigerat 2021-04-20 02:29 av hemul
Karmatarerskanise
0

#4 han låg med dropp och dygnetrunt övervakning precis som ts hund. Om det var IVA eller inte vet jag ej.

Dagnykatt
0

Jag skulle ta ett lån om så behövdes. Maxtak för mina husdjur finns inte.
Jag skulle inte klara av att sitta där i efterhand och veta att jag inte ville/kunde bekosta det. Men det är min åsikt, jag har full förståelse för om man helt enkwlt inte har ekonomisk möjligheter!

Hoppas verkligen att din hund börjat må lite bättre. Kan tänka att du säkert känner dig rastlös och desperat. Jättejobbig situation…