Hundar iFokus

Hundar

Etikett: off-topic
Läst 2324 ggr
kitty
0

fransk bullgod någon?

någon som har/haft en fransk bullgod. Tycker dom verkar helt fantastiska. På alla hemsidor beskrivs dom, såklart, som perfekta hundar. Någon som vet något annat?

AnneN
0

Vet av erfarenhet från då jag jobbade hos veterinär att dom har för litet bäckenben så oftast kan dom inte föda på naturligt sätt utan måste ha kejsarsnitt

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

kitty
0

ja det har jag med lyckats luska fram, men för övrigt? hunden som hund, hur är den?

tycker dom verkar helt fantastiska..fast vilken hund e inte detFundersam

Ninja
0

Frallor är megasociala, människosälkande, grymtande små skuttbullar! Iaf de jag har träffat.. Jättetrevliga hundar är det. =)

SaraC
0

Haha den enda jag träffat är en riktigt otrevlig gris! Men hon är som sagt bara en…

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Maja
0

Hihi.. Franska bulldogar är riktigt fula tycker jag.. Hoppas ingen tar illa upp.. :P ^^ Men jag har iofs aldrig träffat en på riktigt.. :P

Mischa
0

Dom erfareheter jag har av frallor är att dom är som sagt mkt människokära, kompakta och "lagom" med hund.

≧◔◡◔≦

Ninja
0

#3 lägger till: Jag älskar frallor och alla sorters bulldoggar, om jag var ute efter en liten hund och om de inte oftast behövde förlösas med kejsarsnitt så hade en sån absolut stått högt upp på min lista! :)

Lotta
0

Jag har träffat en men det är ingen hund som jag skulle vilja ha, men hon var rätt läcker i sättet mot människor…men hon gillade tyvärr inte andra hundar så Skorpan fick inte leka.

Ellinor_ludde
0

Min kompis mormor har en jätte stor kennel :D

Malin-A
0

har aldrig träffat någon, inte min hundtyp men skulle gärna träffat en, tycker dom e söta =)

[helenal]
0

ja å hugo träffade en fransk bulldog förra veckan!" jätte go och väldigt 2påstridig"

Trubbel
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har en fralla! Skrattande han är 11v dom är helt UNDERBARA! :)

Karmatarerskanise
0

Naaaaw så söt :)

Trubbel
0

Skrattande

muirab
0

#12 Från vilken kennel har du köpt din valp?

Trubbel
0

han är inte från någon kennel..har stått i kö i 2 år..(dom är väldigt eftertraktade..) Räcka ut tungan skulle ha fått en valp till nästa vår men jag kände att tiden var rätt nu så jag kollade på blocket och hittade ett veterinärpar i uppsala som hade valpar så jag åkte dit och blev förälskad med en gång!

vet inte om någon av er har hört talas om bubba det var en fransk bulldog som år 2002 vann bragdmedalj för han hade räddat livet på en häst, tror att det är den ända hunden i sverige som vunnit bragdmedalj..iaf. det är trubbels farfar!

och pga. att bubba var en hittehund (han hittades övergiven i en hiss i malmö) :( så finns tyvärr inga papper på trubbel bara från mammans sida. men det skiter jag i! är trött på utställningar har varit på massor med min schäferhane..jag var ändå bara ute efter en bästa vän som jag kan skämma bort med kärlek, bus och mys!

KickanLilja
0

Min Udda hade en Fransk Bulldog som bstis hos hennes förra ägare

Udda och Bulldogen:

blackangel
0

de e ju bara så söta…..

alexis
0

Jag tycker att frallor är hur söta som helst och de har alldeles säkert en helt fantastisk karaktär, men jag lider så med hundar som inte kan andas ordentligt. Vi tycker att det är sött men faktum är att snarkljuden beror på att det är jobbigt att andas och jag tycker det är taskigt. Det kan tyckas konstigt att jag säger så för jag själv har ju en mops, men det är ju just därför som jag vet vad det innebär att ha en sån hund. Han är mitt allt men jag skulle aldrig skaffa en till nu när jag vet hur de mår. Eftersom de inte vet nåt annat är det ju inte så att de går runt och är deppiga för att de inte får tillräckligt med luft men enligt mig har alla rätt att kunna andas ordenligt. Ville bara få sagt det.

Trubbel
0

jo visst är det så..håller med dig helt och hållet det är därför jag inte skaffade en engelsk bulldog! men nu kan jag säga så att av alla frallor som jag känner, har ingen problem med andningen!

min lider av gräsallergi och det är det enda. han snarkar inte mer än vad min schäfer gör! frallor har korta nosar men dom har som en skidbacke över nosen som gör att den är längre än vad den ser ut att vara..så dom är faktisk dom hundarna som andas bäst av alla plattnosar! om du gämför en mops med en fralla så ser man otroligt stor skillnad på nosen..jag skulle aldrig i mitt liv skaffa en hundras som jag vet lider eller har svårt att andas!

det finns väldigt många som har förutfattade meningar om frallor..bara för att det finns nån som är fel framavlad eller som det bara blivigt fel på eller av något annat skäl så behöver man inte dra alla över en kam! fransk bulldog är faktisk en frisk ras!

största problemet med frallor är att det finns tikar som har svårt att förlösa sina valpar pga. deras små becken. men dom flesta frallor i sverige iaf. kommer från självvalpande linjer..

alexis
0

Okej, då förstår jag. Visste inte att de andas så bra. Däremot har man ju sett vissa frallor som kippar ordentligt efter luft men då tycker jag mig ändå minnas att de varit kraftigt överviktiga nästan varje gång och då blir ju alla hundar andfådda! Mopsar är säkert i en klass för sig för de är ju riktigt platta. Som du säger har faktiskt frallor mer nos. Även Pekingeser har ju svårt att andas (de som har platt nos, alla har ju inte det) och undra om inte det är värra, med så mycket päls!

alexis
0

För att inte tala om Engelsk Bulldog, som du sa. Synd när de är så underbart söta allihop….

muirab
0

Man skall var mycket noga vid avel av fransk bulldog att dom har en liten kort svans. I annat fall blir den lilla "knicken" till svans en förlängning av ryggraden och det är INTE bra. Frallor skall ha svans, om än en liten!!!

Velsan
0

hehe, men svansen är alltid en förlängning av ryggraden :P