Vart letar ni hund?
Jag letar en vuxen hund, frågan är… Vart börjar man leta?
Allt blir sålt på blocket så fort.
Ta kontakt med uppfödare av den rasen du söker.
Då bör du kunna få hjälp.
Stolt ägare till tre La permer
#1 jag styrs inte av hundraser, det har aldrig fungerat så hos mig. Därför har jag inte redan gjort det.
Jag letar bara efter en pigg, lite äldre hund i blandad storlek som kan följa med mig i vardagen.
Har du kollat på hundstallet?
Tycker ofta de verkar ha äldre hundar som söker hem (kan tänka mig de flesta vill ha de yngre hundarna).
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Även om du inte söker speciella djurraser kan det vara bra kolla in olika djuruppfödare de kan ha lite äldre avelstikar som söker nytt hem. + Många uppfödare har kontakt med varann. så de kan ge tips om hundar som söker nytt hem
Jag har bara haft blocket hundar. Då jag som dig inte ser på rasen utan på individen. Självklart ska den passa mig o mitt liv.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Det finns mängder av omplaceringsgrupper på fb. Både rasbundna och sen bara vanliga omplaceringar. Finns även särskilda sidor för äldre hundar. Kommer mängder med nya annonser hela tiden. Tyvärr ser man mycket hundar som omplaceras pga att dom köptes när folk jobbade hemifrån. Helt plötsligt var ingen hemma och hunden "blev över".
Att inte se till rasen blir fel. Olika raser kräver olika saker för att må bra. Så liten aning om vad man har att erbjuda visar ju också vilka raser som passar.
Det finns många omplaceringsgrupper på facebook.
Jag personligen letar efter hundar på kullar jag är intresserad av, Uppfödare som gett bra hundar tidigare. Men då har jag krav på vad det är jag söker, jag köper inte vilken hund som helst, jag väljer ras och linjer jag vill ha, för det jag vill ha.
Börja kolla på vad du vill ha, sen gå till uppfödare? Om du vill adoptera finns det många privatpersoner på fb som omplacerar, jag vet om två. En omplacerar gratis, en tar betalt (hon jobbar med det), men då har dom stora krav på dig som ägare och vill faktiskt veta vad det är du söker och gå efter det. Annars finns hundar utan hem, och andra sådana sidor och blocket. Men om jag vore du skulle jag först å främst fråga mig vad jag vill ha min hund till, vad du vill göra i framtiden, vad är du beredd att ge, vad för krav du har på hunden och vad du kan liksom leva utan. Speciellt med omplaceringar, dom söker oftast hem på landet, kan du erbjuda det? Dom söker oftast människor som är hemma hela dagarna då flertal har problem med seperationsångest, vad tycker du om det? Finns många frågor utöver vad för sporter, hobby osv du vill göra med hunden. Vad för hund söker du?
Spana in Djur till salu hos Länsstyrelsen 🙂 Finns olika sidor för olika län.
Like ok whatever, dude.
Följde tipset med uppfödare
Kenneln gav mig kontakt med en annan kennel som skulle omplacera en treårig drever Hane eftersom han inte har några jaktinstinkter alls
och ja, nu ser det ut som jag hittat min eventuella framtida familje medlem
Gratttis! Låter ju ju jättebra.
#10: lycka till :) du får gärna berätta hur det går!
#10: Nämen, vad spännande!
// Harley