Hundar iFokus

Hundar

Etikett: aktivering
Läst 760 ggr
Emo
1

Använda ost i tub

Jag fick tips om att använda något att slicka på när vi går för att hunden skulle hålla huvudet uppe ock följa mig.

Det är tydligen en ny metod och jag undrar om fler här har erfarenhet och kan tipsa mig om hur man använder den metoden mest effektiv.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Berit-den-lustiga
0

Det kan fungera mycket effektivt. Finns dock leverpastej i tub speciellt utvecklad för hundar. Tror det är lite hälsosammare än att använda mjukost.

Emo
0

Fot, sitt, ligg och kryp går ju bra, men kan man använda metoden på fler bra sätt. Slalom går ju också, kanske fler av agilityhindren.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Nephi
1

Trixie har paté tuber med olika smaker, och har ett speciellt lock man kan köpa till som blir mer skonsamt för hundens tänder och tunga att äta från 😄

Här hemma använder vi det vid borstning och kloklippning, som är väldigt tråkigt och man inte vill stå still för när man är hund 😅

Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls

Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕

blåros
0

Jag har använt sånt till min hund och det funkade fint, men det är oftast väldigt salt om man köper sån mjukost. Så det är inte bra att ge för mycket av det.

Jag tycker att min hund lätt tröttnar om man använder sig av samma sak hela tiden, så har fått hitta många olika gotte saker att kunna belöna med. =)

Lycka till med din träning =)

Tequilan
0

Jag personligen föredrar att ha något annat gotta i handen. Min hunds favorit var kattmat. Kletigt och äckligt men värt det! Känns krångligt att gå med en mjukosttub. Med kladdigt godis i handen kan du lätt portionera ut till hunden samtidigt som den också kan gå och slicka under tiden i handen. Men sådant är ju en smaksak också. Men prova dig fram 😀