Panik - inget hundnamn än
Om mindre än 8 dagar så kommer jag skaffa min egna hund. Men min pojkvän vill helst att vi ska komma överens om ett namn.. Han vet att det är JAG som köper hunden och inte han.
Jag är helt inne på namnet Latte (Men han total vägrar..)
Jag vet inte vad jag ska göra, eller har ni bra förslag på namn till en Dansk Svensk Gårdshund, Hane, som heter Quasimodo i stamtavlan.
- Stanna upp och känn efter vad du vill, våga ta risker -
Hörselskadad, kan säga va några gånger
#0: Jag ser inte riktigt problemet? Det är din hund och du har bestämt ett namn. Sen kan väl han kalla hunden vad han vill.
Hundar brukar ju ändå få en bunt olika smeknamn.
// Harley
Du väljer det namn du gillar eftersom det är din hund. Han vänjer sig :)
De som står hunden närmast har ofta egna smeknamn på dem :)
Min familj envisas med att kalla min för Morr istället för hans namn 🤣
Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎
Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Så nu tog jag mod o köpte mig ett halsband me hans namn i 🤣
- Stanna upp och känn efter vad du vill, våga ta risker -
Hörselskadad, kan säga va några gånger
Om du kallar på Latte och han kallar på Knatte, tror du hunden bryr sig? Antingen kommer han på båda inkallningarna eller inte på någon. om han väljer så får det väl bli som han bestämmer. Vissa hundar bestämmer en hel del i familjen - har jag märkt.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
#4: bra :)
Hade det varit en gemensam hund håller jag med om att båda borde få lov att vara lika delaktiga i namnval, men om det är din hund så är det ditt val. Dessutom kan din pojkvän kalla honom vad han vill. Visst, många hundar lär sig sitt namn, men de flesta hundar har tusen smeknamn och fattar ändå att de är dem man pratar till.
Personligen hade jag inte accepterat att någon använde annat namn ett det jag gett till min hund.
Nelly. Vofsingen, Mattes lilla gull och en del andra. Kärt barn har många namn och det tror jag många vovvar har också.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
#9: jag kallar också min hund många saker. Men han heter Odd så det är vad folk får kalla honom.
Hundar brukar bara bry sig om tonläget så jag hade lika gärna kunnat ropa "korvbröd" som min hund riktiga namn, han hade kommit ändå.