Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 2179 ggr
eli1991
0

Ni med enorma hundar

Ni med stora hundar (typ grand danois, irländsk varghund osv). Vilken bil kör ni och hur har ni löst det med bur? 🙂

Herveaux
0

Här bor en stor varghunds-gubbe.
Vi har löst det som så att vi inte har bil överhuvudtaget. 😃
Medresenärer i kollektivtrafiken är antingen förundrade eller förskräckta… 

Har nog aldrig sett en XXL-hundägare ha sin hund i bilbur, utan använder bilbälte i baksätet eller lastgaller om hunden sitter i skuffen.

// Harley

flocken
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu vet jag inte om min gör som enorm. Men 50 kg. I Volvon har vi grind. Skulle aldrig funka med bur. I min arbets bil, Opel vivaro, lätt lastbil, har jag plats för 10 hundar. Tror vi där har någon xtremt stor ihopfällbar bur. Driver hunddagis o tror inte många privatpersoner kör skåpbil.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

MonicaLagerquist
0

När vi körde sonen varghund så satt han i skuffen med hundgaller.

Stolt ägare till tre La permer

eli1991
0

Tanken har slagit mig att köpa en typ skåpbil/familjebuss och fixa en måttbeställd bur. Vill att våran irländare ska kunna sitta, vända sig osv. Känns som att det inte blir vidare skönt för honom i en vanlig kombi 🤔

Fridaaaa
0

När jag hade sb åkte hon i bagaget med lastgaller

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Hornslandet
1

Min är inte enorm, briard ~40kg. Men där han sitter hade det även funkat med tex en GD tror jag. Han har bagaget, har galler och grindar.

Lona
0

Inte enorma, men många: kompisen har en Caddy Maxi (längre än en vanlig Caddy) där de tagit bort bakersta baksätet samt "dubbeldelen" av det vanliga baksätet samt har specialgjorda burar. De har fem labbar (samt en borderterrier). Även en vanlig Caddy sväljer en hel del i bagaget. Jag gillar Caddyn, tycker att det är en trevlig bil att köra och är rymlig utan att behöva ta steget till tex VW Transporter. Själv har jag en Citroën Berlingo, det är ju lite samma typ av bil men den är tyvärr väldigt grund i bagaget. Jag skulle definitivt försöka få en bil där det får plats en rejäl bur där bak och inte bara grindar. Det skyddar bilen bättre men framför allt är det säkrare för hunden. OM man smäller rejält kan sidorutorna gå sönder och hunden ta sig ut. Har en kompis vars chockade hund sprang omkring på motorvägen efter att de hade voltat med bilen. Det slutade bra, men hon har numera en rejäl bur…

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Hornslandet
1

#7 Det beror ju en hel del på vilken bil och hund också. Om sidorutorna bak skulle panga på min vid krock så kunde min hund absolut inte ta sig ut genom dem.

Belimas
0

När jag hade min leonberger så hade vi en volvo kombi, minns tyvärr inte modell nu, han åkte i bagageutrymmet med lastgaller och grindar.

CayKantos
0

Såg höromdan ngn som hade en halvkombi med två grandisar i.. synd om hundarna on du frågar mig. Men i en stor kombi kan lastgaller vara bra!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Achillcs
1

En kompis till mig hade en Ford Fiesta, två dörrars där dem hade plockat ut baksätet och gjort om hela utrymmet till en stor madrass. Sedan hade hon lastgaller vid framsätet och specialgjorda grindar till bagageluckan. I bilen körde hon allt för ofta två Grandisar, dem fick plats att ligga, sitta, sträcka ut sig utan att trassla in sig i varandra.

Zadeira
0

Min kompis har två leonbergers och de kör en Volvo cx70. Inte bur, men grindar.