Hundar iFokus

Hundar

Etikett: beteende
Läst 2098 ggr
Sjuttan
0

Tips mot hundkiss?

Har någon ett knep som gör att hundar inte vill kissa på ett visst ställe? Jag har planterat små Rododendronbuskar som jag hoppas ska ta sig o överleva vintern. Jag har satt dessa utanför mitt stängsel nära en gångväg mellan husen. MEN, flera hundägare låter sina hanhundar gå fram o pissa på en av de små plantorna. Jag har sagt till en av ägarna flera ggr utan effekt. Det vore ju så enkelt att korta av kopplet just när man går förbi. Satte upp ett anslag en dag men det var borta efter ett par timmar. Har stuckit ned några kvistar granris i marken som skydd, men de ska ju tas bort till våren och problemet kvarstår. Dessutom tycker jag inte det är kul att behöva handskas med kvistar o dyl som har pissats på dagligen under flera månader. En liten prydnadsbuske överlever inte så länge i detta läge. För många år sedan upplevde jag att en vuxen björk dog efter flitigt hundkissande. Så förslag mottages taxamt!

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Karmatarerskanise
0

Är det utanför stängslet finns tyvärr inte mycket att göra :(

Rafflan
3

Ställ kompostgaller runt dem så hundarna inte kommer åt dem?

Sjuttan
0

Tack.

Oscar Wilde.

[Forest]
1

Spraya med Tabasco blandat med vatten. Upprepas efter varje regn. Det har jag hört ska funka.

Sjuttan
0

Wow - toppentips! Tack. 👍

Oscar Wilde.

Rafflan
0

#4 problemet är att sånt kan påverka marken och jorden :/

Sjuttan
0

#6 Sprejar man så kommer inga stora mängder och här gäller det en bit från den lilla busken. Har dessutom bytt ut det skyddande granriset mot enris! Vilket borde hålla de pinkande på lite avstånd. 😤

Oscar Wilde.

Caeli
0

Har för mig att det finns någon sorts kristaller som man kan köpa…

Caeli
1

Nu hittade jag länken! https://cdon.se/hem-tradgard/get-off-min-tradgard-avvisningskristaller-240-g-p41461081 Gröna kristaller att strö i trädgården för att hindra hundar och katter att förorena. Har ingen aning om ifall det fungerar!😉

Sjuttan
0

Så himmmla bra! Tack! 😁

Oscar Wilde.

[Forest]
0

9 👍