Namnförslag till hane
Hej! Nu blir det en sheltie! En Sobel -hane tror vi mest. Vi vill ha namnförslag:) Namnet ska vara svenskt och helst lite gubbigt eller så kan det vara frukt/dryck/mat. Det ska vara inte för kort men fortfarande lätt att ropa! Tack på förhand
Bacon 😃
Kimchi har jag alltid tyckt skulle vara ett himla fint hundnamn. Eller typ Lichi, som frukten.
Zigge eller Sixten är lite gubbigt men med en modern snärt.
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Otto, Kaj, Sam :)
Konrad, Frasse, Evert, Viktor, Sture, Nisse, Rolle, Chili, Kryddan, Peppar.
Först lycka till med valpen! Så trevlig ras ni valt! Namn brukar ibland bara falla på. Det blir fint oavsett…Mvh/WL🐶❤️
Harry, Kummin,
Buster, Rufus, Tore, Truls, Ruben, Ivan, Aston, Arne, Jerry, Valentin, Wilson, Elvis
Saffran, Curry, Cayenne, Kamomill, Ginger. Kantarell, Kiwi, Portello, Pepsi, Zingo, Celsius, Cider
Gubbnamn: Hasse, Lasse, Brasse, Hugo, Lennart, Torkel, Sigvard, Sigge, Bosse, Urban, Torben, Uffe, Henning, Valter, Kenneth, Harry, Henry, Alfred, Otto, Manfred, Börje, Björn
Matrelaterade namn: Sparris, Kastanj, Cola, Jos, Zucchini, Tzatziki, Pepper, Ananas, Mango, Timjan, Vichy, Hjortron, Zinfandel
/Surpan
Fjalar, Milton, Ville, Charley, Patte
Patte? 😂
#9 jag har en såndär grejj att hundarna ska ha roliga namn! eller gubbnamn
Loke? William? Gustus? Harry?
#10 Träffade en gång i tjej i parken som hade en stor och en väldigt liten hund. De lekte bra med min hund. De stora jagade den lilla. När krypet spang för långt bort började hon skrika "Pitto! Pitto!". 😃
Fast jag tror kanske det var nåt finskt.🤫
#11 åh! Såå söt=D Tänkte också på Algot, tycker att det är så gulligt #13 Valentin var sött, men tycker kanske att det är lite för långt..; #14 Finska namn är också tillåtna, eftersom vi är liten finsk familj:)
Putte låter kul!!! Hampus
Söta hundar! Rasmus, Ragge, Edvard, fler förslag! Mvh/WL
#15 Monti
Vi kallar en medhjälpare i skolan för Putte ;D
Klas, Eddie, Christer
Flera förslag! Ludde, Morris, Milo, Ture, Gilbert, Svante, Alex, Vidar, Basse, Folke, Frans, Gunnar.
Ibland kan Kennelns namn passa att ha kvar. Men lycka till. Själv har jag haft flera Collie genom livet, så jag är lite extra förtjust i Sheltie! Mvh/WL🌺
Nypon, Bacon, Lichi, Mango, Otto, Algot, Ruben, Rufus, Tzatziki, Timjan och Keso är nog mina favoriter:) Skriv gärna fler namn;D
Mango och Bacon är så fina namn👌🏻
Chutney, Sambal, Sesam, Scotch
Snorre! Ett fint gammalt svenskt nam. Eller fornnordiskt ivf. 😃
#25 ett av alla namn för pojkars kön också 😂
Svante kanske eller julius
#27 Svante låter fantastiskt gulligt!
Känner väldigt många hundar med de också namn… Det är det som är så svårt! Älskar tex Ludde, Morris, Rasmus, Harry, Ebbe, Tage, Sigge och Frasse men känner redan hundar som heter det! Det är därför jag också gillar mat och frukt och sånt som namn:) p
Ostnamn kanske? Gorgonzola, Brie, Rockford, Greve(dubbeltydande) Stilton,Cambozola, Castello, Cheddar,Taleggio, mfl…..Mvh/WL
Västerbotten? 😛
😉Raket, fanns väl en ost i en cylinder som hette Raket ost? Mvh/WL
Albin,Sixten,Sture,Noel,Bernt,Harald,Yngve, Folke,Einar. Tycker Sixten är jätte fint döpte en katt i det namnet låter bra att ropa på med 😜
#31 Ååh, en liten VB! VB-paj?
Du ska då ta i! 😂
Matnamn - Couscous har jag länge tyckt vore ett gulligt hundnamn.
Det eller Chateaubriand! 😃
Träffade en labbevalp som går under namnet Kosmos. Tyckte det var coolt namn
Cosmo är ett perfekt namn till en Golden Retrieber i min smak
Kul! Albus är ett av mina favoritnamn till hundar 😂 Gillar även Bosse, Tommy, Sture, Uno, Vidar, Rufus, Nils/Nisse, Kjell, Mio, Bengt, Björn, Ben/Benny, Bill/Billy, Ted, Lord… ja det är dom jag kommer på. Frukt/mat/dyck…. hmm, där står det lite mer stilla men gillade Zingo, Pepsi och liknande som barn. Kommer inte på ngt annat roligt. Lycka till med hundköp & val av namn!
Nu blir det en Nypon, men man vet aldrig när vi träffat valpen:) tack för all hjälp!