När ger ni mat?
När ger ni era hundar mat? Hur många gånger om dagen?
Vissa ger 1 gång om dagen vissa 2 o.s.v hur gör ni?
Edit: Vad tycker ni är "bäst"? / varför ger ni mat 1/2/3 ggr om dagen?
Vi ger mat två gånger om dagen, efter morgonpromenaden som kan vara allt mellan 07-11 och på kvällen runt 19-tiden 🙂

Vid åtta på morgonen och vid femtiden på kvällen. Sen får han ett broskben varannan dag mitt på dagen.
Stolt ägare till tre La permer
2 ggr/dag
7-9 på morgonen, 16-18 på kvällen :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
1 gång om dagen, när det passar. Men när vi avslutar aktiviteter för dagen, vanligtvis när vi går till säng vid 21, men om jag t.ex. jobbar kväll och vet att det inte blir fler aktiviteter efter 12, så kan maten lika gärna komma vid 12 :)
Två gånger, cirka 6-7 och 18-19. Sedan får de något litet efter sista kvällsrundan (cirka 21.30).
När vi går upp på morgonen, på kvällen mellan 17-20, och precis innan vi lägger oss.
Två gånger om dagen, morgon och kväll. Sen om det blir 7 och 17 eller 9 och 20, det spelar mindre roll. Hon får Mush och jag upplever henne som väldigt nöjd med att få mat två gånger om dagen, hon är aldrig överhungrig eller ointresserad.
Är vi på tävling eller träning så kan jag göra i ordning ett litet extra mellanmål som oftast består av lite av hennes vanliga mush och så rent kycklingfett eller grisfett. Jobbar man behöver man ju mer energi. Väldigt uppskattat 😃
2 ggr om dagen, när vi går upp och sen omkring kl.17. Men hon får också en hel del av sin mat som belöningar vid träning under dagen. Råa ben var 2-3:e dag.
Morgon och kväll. Allt från 07-10 på morgon och kanske 18-23 på kväll. Ibland får han kvällsmaten som träningsbelöning (ganska ofta faktiskt). Tex i spår eller lydnad.
4 gr/dag På vardagen: Kl 06 Kl 11 ca Kl 16 Kl 19 Varför? Magkatarr. Blir magen tom kräks han
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
4 ggr per dag Ca 8 Ca 12 Ca 16 Ca 20-23 Pga smärtattacker vid tom mage.
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Våra har alltid torrfoder framme men får färskfoder på morgonen innan jobbet. Mellan 05-07
Mina får mat två ggr/dag; direkt när vi vaknar på morgonen och så någon gång på kvällen mellan 18 och 22, beroende på vad vi har för oss under dagen.
De brukar också få ett mellanmål, oftast något tugg.
Jag tycker att det har funkat bäst med två ggr/dag med de flesta av mina hundar, en fick oftare pga gastrit.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Två gånger om dagen. Frukost när vi vaknar, oftast kring 8. Middag på eftermiddagen, oftast kring 17. Har inte direkt reflekterat över varför vi gör så, antagligen för att det är det hon är van vid, och hon visar inga tendenser på att vara överdrivet hungrig under dagen så jag antar att det funkar för henne. Sedan tränar vi ju och hittar på saker under dagarna och då får hon lite godis, något tuggben här och där, kanske en grönsak om hon tigger tillräckligt mycket osv.
Två gånger om dagen, 11-13 och 18-21. Han äter inte på morgonen eller om han får mat mer än två gånger om dagen.
Min kompis hundar får mat 1 gång om dagen (på morgonen) är det dåligt för hunden?
#18 Jag ger mat en gång om dagen, och har gjort det i 3 år. För de hundar som trivs med det funkar det utmärkt, skulle jag säga :)
Jag ger två gånger om dagen. Första målet ger jag när vi vaknar, det kan variera lite beroende på om jag jobbar eller inte så det finns ingen fast tid för morgonens mål. På kvällen ger jag vid 20-tiden.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Gletta får mat 2,5 gång om dagen :P
På morgonen (tid beror lite på när man går upp men vid kanske 9-10 tiden, senare när hon är hos mig och tidigare när hon är hemma hos mamma och pappa).
Sen får hon kvällsmat vid 17 tiden.
Senare får hon numera även "nattmacka" (endast lite mat för att hålla magen glad då hon annars riskerar att kräkas nu när hon äter högre dos av sin medicin).
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Frukost när vi vaknar, aldrig någon fast tid, sen ett ben eller något annat som lunch och sist kvällsmat vid 17-20
~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~
2 gånger. När vi vaknar och mellan 18-21.
Provade med en gång/dag en period förra året men det visade sig att min hund är som matte - ilsk när hon är hungrig, så det fungerade aldrig 🤪
// Lise
When nothing goes right, go left!