Ont vissa tider på dygnet
Vår hund har ont nånstans (troligtvis magen?) men vid vissa tider o de är mellan ca 11-16. Resten av dagen så är han precis som vanligt, pigg, äter, kissar o bajsar. Det går fort, helt plötsligt mår han jättebra till att sen må dåligt, o ligger o skakar, vill inte gå upp/ner för trappor. Kan inte slappna av. Sen helt från ingenstans så mår han bra igen. Som om inget har hänt. Kan tillägga att vi varit hos veterinären o dom hittar inget fel på han. Någon som kan ha nån ide på vad de kan vara? Magknip? Gaser? Någon som haft nå liknande med sin hund?
I höstas fick vår hund plötsliga hältor och ville/kunde inte gå. Han kunde inte stödja på de olika benen. Föll ihop ute nästan. En dag fram, en dag bak. Och som vanligt mellan varven. Veterinären hittade inget fel på hunden. Men jag undrar fortfarande vad det berodde på….han var så ynklig stackarn…
Magknip tycker jag det låter som, en av mina hade sådana problem förut. Sedan är det svårt att veta lösningen, men min hund blir dålig om hon får för lite mat, får middag för tidigt eller för lite motion. Testa litet mellanmål vid 10-11?
Vilka tider äter hunden?