Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 2287 ggr
idamadelenemoren
0

Jobba på hunddagis?

Hej. Vad tjänar man på ett ungefär om man jobbar på hunddagis? Både som personal och föreståndare. Tänkte någon borde väl kanske jobba eller ha ett hunddagis här som har lite svar? :)

Herveaux
0

När jag jobbade på hunddagis (heltid) fick jag ut ca 12 000 efter skatt.
Min chef fick ut något liknande, när det inte dök upp oväntade utgifter.

// Harley

flocken
0

Vi kan väl säga såhär. Jag hade inte kunnat ha hunddagis utan min man. Han har ett relativt välbetalt jobb. Jag har hunddagis i vårt hem så Inga kostnader för lokal. Men att leva på detta som ensam hade aldrig gått . För oss är min inkomst ett +. Våra barn behöver inte mkt Fritids/ dagis. Det är för oss guld värt. Jag mår mkt bättre. Har 2 kroniska sjukdomar. Nackdel. Jobbar MKT. Missar mkt när barnen har aktiviteter i skolan/ dagis.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Fisherling
0

Jag har jobbat på hunddagis. 120 kr/timmen, vilket är ovanligt mycket. Oftast ligger det runt 95 kr/timmen..

SuperLimm
0

De flesta jag känner som jobbar/har jobbat på hunddagis har någon form av arbetsprövning/arbetsträning/fas 3 eller vad det heter. Då får ägaren till viss del betalt för att ha personen arbetande hos sig. Utan detta samt praktikanter är det många som inte skulle få det att gå runt. Hunddagis är inget man blir rik på direkt, inte som ägare heller. Man jobbar oftast mer än heltid och tjänare sällan så mycket. Men för dom som gör det är det värt det, jag tänker att det är mer som en livsstil än ett jobb. Lite som att vara bonde, massa jobb men inte mycket pengar :)

Mvh Linn

flocken
1

#4 Så rätt förklarat. Jag brukar ha praktikanter i omgångar. Både från grundskola/ gymnasium, boenden av handikappade. De som har olika förståndshandikapp/ diagnoser. Ibland även vuxna som går någon utb där praktik krävs.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Sugar Mist
0

Man kan få ut en hel del om man sköter det fult, speciellt om man bor i större städer där folk betalar hutlösa mängder. Sköter man det bra däremot tror jag inte man går särskillt mycket plus

-