Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 720 ggr
Anett Lindbom
0

Snart en till hund!!

Hejsan!!

Jag heter Anneth & jag bor i Bollnäs. Jag har en Whippet som heter Benji, han är 9½ år.

Jag har en till whippet på gång. Uppfödaren ringde nu på morgonen om att nu är valparna födda men att det säkert var ngn valp kvar innan hela förlossningen är färdig. Jag har bokat en hane. Det ska bli så himla roligt med en valp igen, sist jag hade valp var när vi köpte våran Irl. Varghund för snart 10 år sedan. Varghunden finns nu mera i hundhimlen. Min Whippet som jag har nu är en omplacering som jag har haft sedan han var knappt 15 månader gammal.,

Men jag har haft whippets förr, så den nya som kommer att flytta hem till mig blir  ordningen min femte whippet, ja är man whippetfrälst så är man=)

Kram från Anneth

SaraB
0

Åhh vad kul! :D

AnnaKarin
0

Grattis vad kul ! Hoppas vi ses på stan sen då så jag får beundra.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

[Vargnatt-]
0

Grattis! :)

lill-jarven
0

Nej vad kul! :D Whippets är så sjukt fina

Anett Lindbom
0

Ja det ska bli så himla kul med en liten whippetvalp igen, det är 20 år sedan som jag hade en whippetbebis sist..

#2 Då får vi nog beundra varandras små underverk för jag är bra nyfiken på din nya Chihuahua..=) Jag brukar ta ngn runda på stan ibland med Benji , han tycker det är roligare att gå på stan än i skogen, han är en lite konstig hund, stadshund som han är=)

minja
0

Grattis. Dom verkar vara gätte mysiga, är rätt sugen på en sådan någon gång i framtiden och en Greyhound.

V-lang
0

Grattis vad mysigt med en liten valpis =)

Anett Lindbom
0

Visst är det mysigt med valpar, det är så gosigt med dom..Det ska bli så roligt med en liten valpis igen för det är så länge sedan sist.

Whippets är en himla trevlig & mysig ras, fast jag gillar ju alla hundar oavsett vad för ras eller blandras det är=)

Kram från Anneth

Anett Lindbom
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det blir ingen valp, jag har avbokat den.

Jag har funderat hit & dit & grubblat på det där ett tag. Och jag känner det att jag vill ge Benji all den tid som han är värd att få så länge till som han hänger med. Benji är ju ingen ungdom längre och han har sina krämpor som kommer och går. Så jag väntar med nästa hund tills han är borta, för då kan jag ägna mig åt valpen till 150% .

Det var ju egentligen tänkt att jag skulle ha en valp efter Benji men eftersom att han inte fixade det så bokade jag en annan valp, men kände samtidigt att det inte var fullt så lika kul som om valpen hade varit efter Benji.

Och sedan beror det på lite annat också, som att jag är inne i en svacka i min depression just nu så jag orkar helt enkelt inte med en hund till just nu..

Det var ett jobbigt beslut att ta ang. valpen men jag tror att jag gjorde rätt, i alla fall som det känns nu.

kerstinjoh
0

Det kan kanske vara skönt för Benji att vara ensam vovve de år han har kvar.

Syns allt på kortet att han är en äldre herre. Men så fin!

Anett Lindbom
0

Ja han är så himla fin, och så himla snäll. Min Benji är min röda sambo, och bättre sambo kan man inte ha för han är den allra bästa, tycker i alla fall jag då=))

kerstinjoh
0

Röda sambo?Fundersam

Anett Lindbom
0

Ja jag bor ju ensammen med min son och med mina djur och Benji är ju röd så då blir han ju min röda sambo:)

kerstinjoh
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Aha, det var ingen indian då?Oskyldig

Visst är hundarna fina när de blir så gråhåriga, charmigt!