Lugnande inför nyår. När börja?
Min kille är xtremt ljudkänslig & rädd för ljud. Detta är något vi tränar på. Förra nyår blev han rädd & försvann i några timmar. I år kommer vi åka till stugan som ligger ute på en ö. Jag vill börja i tid med lugnande så han har det ordentligt i kroppen. Han får bara naturläkemedel. Ska även diskutera med vår vett om ev starkare lugnande. Funderar på att börja svagt i mitten av december, öka dosen över jul/ nyår. Sen minska & fasa ut. Låter det ok att börja så som jag tänkt?
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Jag satsar på att börja ge minst 2, helst 3 veckor innan det som händer, för att det ska ha full effekt, hunden har vant sig vid effekten, osv :) Jag upplever att det behövs minst 2 veckor för att jag ska ha nytta av det för en specifik händelse (t.ex. när vi åker tåg)

#0 Får jag fråga vad du ger för naturläkemedel som är lugnande för hund?
#2 han får valeriana. Ingenting som är farligt.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Det är inget jag provat mig fram.utan blev rekommenderad att prova innan vi går på receptbelagda läkemedel.
…………………………………..
Har du testat Zylkene och/eller Adaptil? Tycker att det har hjälpt min hund riktigt bra.
#5 japp. Han fick med halsbandet när det var som värst. Han är en omplacering. Alltid varit väldigt osäker & ljud känslig. I våras slängde några tonåringar smällare mot oss. Så vi har mkt att träna på. Men det går framåt.
…………………………………..