Light in the box
Någon som beställt hundprylar ifrån lightinthebox? Är det legit?? Vad är isf era erfarenheter och åsikter? :)
Ja, eller jag har dåliga erfarenheter av en av deras andra sajter. Det finns flera och alla på alla upptänkliga språk. Vad jag råkade ut för vara att varan var "tillfälligt slut" och skulle komma in om x dagar. Men det gjorde den inte och skulle nu komma om y dagar. Det höll på så där ett tag och sen begärde jag att få pengarna tillbaka. Det tog också en evig tid.
http://www.miniinthebox.com/sv/r/about-us.html
Vill man handla från Kina och har tålamod att vänta på den långsamma frakten har jag mycket bättre erfarenhet av AliExpress.com. Det är en handelsplats med olika säljare, men det verkar fungera jättebra. Har handlat 5-6 gånger och inte blivit blåst hittills.
Glömde säga att det var inte hundprylar heller, men det spelar väl egentligen ingen roll.
Jag har beställt ifrån Lightinthebox 2 gånger. Nöjd båda gångerna förutom att frakten är så dryg. Dock inte hundsaker. Annars rekommenderar jag eBay, fastän frakten kan vara upp till en månad.
Jaha, visste inte att prylarna var från Kina, man lär sig något nytt varje dag! Problemet med eBay är att man aldrig kan veta kvaliteten på produkterna. Är det samma sak med AliExpress?
#4 Jag tycker att eBay är säkrare än Lightinthebox och att det är bättre förutsättningar till bra kvalité. Varför? Jo, för att man kan se % nöjda kunder och omdömen, samt att det brukar finnas många detaljer och bilder. Och är något jätteilla kan man oftast skicka tillbaka, ibland gratis.Man får läsa villkoren för den enskilde säljaren först.
Nog för att mycket är ifrån Asien men det kan man ju välja. Frakt är ofta gratis eller väldigt billig när det är ifrån Asien, men svindyr om det är UK eller US. Jag har beställt t-shirts, skjortor, kalsonger och annat ifrån eBay och är helnöjd. Grejen med asiatiska produkter kan dock göra att man måste vara mer noggrann med att kolla måtten, men that's it.
När jag beställde från lightinthebox.com (det var kläder) och då tog det sån j***a lång tid att få varorna. (Brorsan hjälpte mig med beställningen eftersom att jag inte hade Visa eller Mastercard.) Och när jag beställde så tog jag en storlek större än vad jag egentligen hade då, och det var ändå för litet i storleken. (Deras L, XL var i storlek S, M.) Jag skickade tillbaka alltihop, och fick pengarna tillbaka. Men jag är riktigt besviken på den sidan, så jag rekomenderar att inte beställa därifrån.
"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."
#6 Kollade ni måtten då? Ibland räcker en storlek större och ibland måste man ta tre storlekar större.
Jo, och dom lovade att dom skulle skicka kläderna en storlek större, men det blev inte så.
#8 Åh, vad tråkigt😕
Jag tog kontakt med dom i förväg, för att jag var osäker på storlekstabellen som dom hade, och dom lovade mig att det skulle komma i en storlek större.
Men men, jag fick tillbaka pengarna iallafall. Sorry ifall det blev o.t nu. ^ _ ^
#4 De grejer jag köpt har stämt väldigt väl med beskrivningen. Det material och den storlek som stått, sett ut som på bilden o.s.v. En enda sak var ett misstag, men det var jag som helt enkelt inte fårstått. Har köpt mest campinggrejer eller vad man ska kalla det. Rostfria muggar, campingbestick, sånt.
Tror ni då att man skulle kunna få tag på decent hundprylar på aliexpress/ebay? Tänker lite på hundjackor, reflexvästar, hundskor (het asfalt?) Osv. Hur ska man isf veta måtten?
Har inte kollat på just hundgrejer, men för kläder jbrukar det stå om det är europeiska storlekar eller inte. Nu har jag bara köpt prylar, men de gånger jag varit oklar över något har jag frågat via det inbyggda systemet och fått väldigt snabba svar. Tror inte de drar sig för att mäta up ett plagg om det är så. De verkar väldigt service minded. Detta gäller Ali. På Ebay har jag bara köpt saker som jag vetat exakt vad det är och hittat billigast där.
Ali verkar ha en hel del hundgrejer ivf.
https://www.aliexpress.com/category/200002885/dogs.html?site=glo&g=y&needQuery=n&isrefine=y
Såg genast en sån där fästingplockare som är som en klo för $0.70 och jättesöta overaller för $2.16 - 3.54. 😃
En lustig grej - ett par gånger har det hänt att prylarna skickats rek, så jag har fått gå och hämta ut dem och kvittera. Trots lågt pris och fri frakt. Kina måste subventionera postavgifterna för att stimulera export eller nåt. Bara att tacka och ta emot.
De andra sakerna har skickats som vanligt brev. Det är så klart en risk. De har nån slags garanti om grejerna kommer bort, men det har jag aldrig behövt utnyttja, så jag kan inte uttala mig om hur det funkar. Eftersom det är olika säljare och sakerna alltså skickas i separata paket så blir inte risken så stor, inte för mig ivf. Tror det dyraste jag köpt var ett set med 5 stora, rostfria muggar (campinggrejer) för ungefär 150 kr. De kom rek.
Jag förbrukar såna där billiga läsglasögon i parti och minut. Willys brukade ha i sin 10-kronorslåda som var jättebra. Nu är de slut och mitt lager börjar också ta slut. Eftsom jag verkligen förbrukar dem tyckar jag 75-100 kr som de flesta ställen tar är för mycket. Har ju vant mig vid att bara köra ner dem i fickan nu. Har reservglasögon i cykelväskan, ryggsäcken, överallt. Mina riktiga törs jag inte ta med mig ut i busken, skulle ha sönder dem eller tappa dem och måste ha nåt för att se på mobilen. Hittade på Ali som såg precis likadana ut, 1$ styck, fri frakt. Massor med olika styrkor hade de också, mer än som brukar finnas i butikerna. De bör komma när som helst. Är de bra ska jag beställa en omgång till. 😃
Just ja, tull/moms är väl en risk också. Men jag har aldrig åkt dit. Tror risken är minimal om summorna är så här låga.
Kolla här på hundsängar t.ex. Lite andra priser än här och fri frakt på de flesta.
https://www.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_20170802051639&SearchText=dog+bed
Det enda jobbiga, förutom att frakten är så långsam, är att det ofta är flera säljare som har samma produkt så man får bläddra igenom hela alltet om man vill vara säker på att få bästa pris.
Nu får jag sluta. Annars börjar jag shoppa loss. Har köpstopp efter att ha köpt nya glasögon. Riktiga, hos optikern.🤫
#13 På eBay brukar mått och storlekar stå, men det beror på säljaren.
Här finns förklaring till varför det är billigt att beställa från Kina: http://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/Jm3dX/snart-slut-pa-gratis-kinafrakt
Aha, det är vi som subventionerar!
#19 Än så länge…
Nåja, det lär inte hända nåt över natten och frakten höjs säkert pö om pö.