Hur har era hundar mått efter sedering?
Ska röntga min hund idag på eftermiddagen för första gången och undrar lite om hur de kan må efter sedering? Ska nämligen åka på längre bilresa under morgondagen men kom på att jag kanske inte ska räkna med att hon kommer vara som vanligt? Hittar en del info om hur de brukar kunna må efter narkos men inte efter enklare sedering. Så, vad är era erfarenheter?
De är lite trötta någon dag efter och min ena blir dålig i magen. Men ingen större påverkan.
Min var trött och slut dagen efter, men var annars helt ok.
Det kan variera från hund till hund, men jag som åkte kollektivt till Vet fick tipset att vänta någon timma efter, och gärna ta en promenad eftersom hunden kunde reakgera oväntat om den t.ex. kände sig trängd bland för mycket folk etc. Sedan sa de att man i alla fall skulle vila resten av dagen.
//Ambrose
Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se
Han var trött efter första sederingen, men skuttade och var överlycklig när han såg mig, men ändå sådär tung och seg i kroppen att när jag satte mig på golvet så la han sig platt fall och ba "Äntligen, pust"
Andra gången så var han också rätt seg men samtidigt förbannad på veterinären, men direkt i bilen och hemma sov han, vilket morgonen efter var han som vanligt.
-
Mina hundar har varit trötta och lite klumpigare än vad de brukar vara. Dagen efter har varit vilodag om möjligt.
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm
Om hunden bukar vara lugn i bilen, gillar att åka bil,inte blir bilsjuk o.s.v. borde det väl vara ok dan efter. Utmärkt tillfälle att sova av sig.
#6 Precis, jag skulle inte planera in någon ansträngande aktivitet dagen efter, men att sova i bilen blir perfekt bara hunden inte är åksjuk.
Tack för alla svar :) Nu är vi tillbaks hemma igen, fick bara en halv dos med sedering och därefter en spruta för att vakna till men hon är heeelt slut! Bakbenen hänger inte med riktigt än å hon sover som en stock :) har iaf kissat, ätit och druckit men orkar knappt kika upp när det händer nåt runtomkring! Får se lite hur vi gör imorgon, är 5 timmar i bil och då vill jag gärna känna mig säker på att hon är återställd, så får väl se sen imorgon bitti :)