Ot. Julen i fokus
Har ni tittat in på nya sajten och börjat komma i julstämning? :D
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Japp! ^^ Här hemma är det julklappsförberedelser för fullt, iaf från min sida, sambon är lite segare ;)

jag har hunnit med 2 st i var åt dom yngsta *pust* jag lär ut innan retsen av alla ska ut jag hatar julruschen *stön*
Julklappsförberedelser nu? Nä, det går inte. För att inte säga att det är helt omöjligt.
Inte 17 kan jag hålla i julklapparna till julafton, utan jag har en konstig förmåga att ge bort dem innan julafton.
Jag har försökt att gömma dem, men det fungerar inte heller. kommer jag ihåg var de finns så ger jag bort dem innan jul i alla fall. Skulle jag glömma var jag har lagt dem, ja, då är det alltid någon som tycker att det är skoj att få en julklapp i februari.
#4 Den är nylanserad :)
Kanonmysigt att julen närmar sig tycker jag! :)
Jag med! Älskar julen :) Tycker om att få pynta och slå in julklappar och allt som hör till :)
Ja jag väntar på att det ska bli första advent nu, så man får pynta lite och känna riktig julstämning :)
Jag med :) Ska bli kul att se hur det går med gran i år när man har katt och hund :P
Hihi ja katter brukar ju iaf tycka det är enormt kul att klättra i dem. Det är ju en enda stor leksak! ;) Eros har kissat på min mosters julgran :S
Själv gjorde jag jultvålar idag :P Röda, som luktar kanel och har glitter i sig :D
Vad kul :) Jag köpte ljus som luktar kanelstänger när jag var på ljusparty, snart dax att ta fram dem o få lite julkänsla!
Ja, hemskt vad lukt kan påverka en sinne :)
Ja det ska bli ett äventyr iaf :P Lär väl vakna nån natt och höra en stor krasch från vardagsrummet när katten klättrat upp till toppen :P
Vet inte riktigt hur det går med Alfons och en julgran. Men jag minns vår bulldozer, labben Bosse, som alltid lyckades riva ner det mesta. Även julgranen!

Här blir det nog bara en liten bordsgran pga katterna
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Vi hade julgran när ecko var ny.. De gick jätte bra. han våga inte ens gå i närheten av den.. och han mistog de inte för att kissa på heller;P hehe
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Jag älskar 1 advent när jag får börja julpynta inne, det finns väl inget mysigare en att kliva upp på morgonen och allt lyser och sätta sig och ta en kopp kaffe och det är alldeles tyst *ler* Baka lussebullar så det luktar så där gott inne och dricka glögg efter en promenad med Skorpan *himlar med ögonen*
Är det så ni blir sugen så är det bara att leta reda på 2 gårdar som det lyser som f*n på, granngubben och min tävlar varje år vem som får sin gård att lysa mest, så sätt på solbrillorna 
*fniss* Vi bakade lussebullar förra året, men det blev mer en lussepizza :P Alla flöt ihop och fastnade i varann :P

*ASG* Hur bakar du 
Jag bakar aldrig sånna där vanliga jag tycker dom blir så torra, utan jag gör som vanliga bullar sen river jag mandelmassa i mellan också pärlsocker ovanpå så mumsigt…dom går åt som smör i solsken 
Inte bra *asg* Jag har aldrig hört hemma i köket :P
Åhh!! gud! lussebullar.. usch, nu får jag tusan tårar i ögonen.. vet inte varför dock:P så jäkla gott ju.. mamma och jag brukar ha race om att hitta dem bästa lussebullarna hos bagare och affärer.. så käkar vi ihop hela tiden. Vi älskar lussebullar:) haha..

Och jag har älskat att baka men nu har jag tappat av mig lite, förr kunde jag ställa mig och baka bulla på 2 liter…skulle jag väl aldrig göra nu *fnys* Och var det någon som fyllde år i familjen så ställde jag mig alltid och bakade 7 sorters kakor, nu kan jag tänka…ähhh dom bakar ju på affärn också 
Min styvmamma börjar alltid i december med baket, då bakar hon varje dag hon är ledig från jobbet :P. Det blir en hel del :P
Bakar alltid lussebullar med mamma o syrran. Har tur att mamma är duktig på att baka och syrran har gått bageri. Själv är jag inte så jätteförtjust i att baka, men brukar göra det ibland eftersom det är så gott! ;) Men till jul är det jättemysigt att baka!
jao, mamam bakade jämt förut.. hon fick väl kanske de på köpet med kockutbildningen (vet inget om sånt där) Men så fick hon ju en jäkla bajs kropp, så nu orkar hon inte ens baka.. iaf inte sånna tunga saker.
Hon brukar dock göra hur många kakor som helst till födelsedagar. de är hon grymt bra på. Dessutom är min morbror bagare, så hon har lärt mycket av honom.
Baka på julafton är ju HUR mysigt som helst.

Pssst Lisette be henne skicka kycklingenrätten på posten till mig…vill gärna ha den till helgen 
Ja bakningen ingick också i min utbildning, efter den trodde jag faktiskt att jag aldrig mer skulle baka…men där trodde jag fel 
Haha, ja just de ja.. du ville ha receptet. Men de får vi ta över msn eller pm;P de är ju hemligt för tusan gubbar..
inte har jag de iof, men kanske snart?:P haha!
Neh, de var väl därför mamma slutade.. när hon slutade med kockarbetet slutade hon även att laga sån mat hemma.. hon tykte bara de var tråkigt
Det är roligast att baka tillsammans med andra. På julbaken är vi i mammas stora kök och det är julpyntat, tända ljus och så lyssnar vi på julmusik och sjunger med! ;) Pappa håller sig undan..
#28 Så är det i min familj med, pappa går och gömmer sig :P
haha, jaa julmusik är ett måste! hahaaa.. mamma och jag satt föresten och sjöng julsånger i bilen hem. Jag började på midnat råder och så fortsatte hon och stämde in.. sen kom jag även på ljus, ljus strååålande ljus!! ;P hihi.. vi hade jätte trevligt och vad var de mer..hum.. stjärnan från betlehem jaa.. ;)
och min pappa håller sig borta självmant iof;P för han finns inte ens här.. tur de!
Pappor är inte så förtjusta i bakning och julmusik ;)
Men en jul var mamma tvungen att akut avbryta lussebullsbaket, kommer inte ihåg va som hände för jag var så liten, var väl nån av oss som gjorde illa oss. Så pappa och hans kompis fick vackert kavla och rulla hundratals lussekatter. Haha.
Förra julen skulle jag och en väninna baka lussekatter. Jag hade köpt saffran på Korfu, trodde jag. Det visade sig vara gurkmeja ;)
Fast smarta som vi är tänkte vi att det var saffran och hade i det i bullarna. Visst, de smakar inte så mycket, men eftersmaken var lite "pepperig" eller vad man ska säga. Så de som fick smaka var artiga, men kunde inte riktigt hålla minen ;)
# 32 Inga pepparkakor, men pepparkatter.
haha.. jaa de kommer jag med ihåg.. tror tusan dem använder de i utlandet. För vi köpte lussebullar utomlands, mamma oh jag. Och de smakade bara gurkmeja
Lis1; Det jag blev arg över var att det stod SAFFRAN på påsen som innehöll gurkmeja ;) Fint förpackad va den osså ;) Lurendrejeri hehe
hihih,, jaa som sagt.. de kanske är så deras lussebullar ska vara?:P
Mm :P *bjuder Lis1 på en marinerad räka* ;)
hahaha! vad gullig du är!:D
:P Måste ju dela med mig då jag äter sånna :D
hörru du du! nu vart jag ledsen igen. haha! vill ju ha en cayenne räka!
Aaw. Synd du bor där borta och jag här borta.

Jajja Lisette jag får väl ge mig till tåls….men jag vill ha det NUUUU *fniss* Och du hälsa mammsen =)
Här sjungs det så ungarna skäms, när jag sätter igång så finns det ingen hejd på eländet…jag sjunger hellre en bra *ASG* Men vem bryr sig inte jag iaf. Jonny brukar gå och sucka och stöna och ju mer han gör det ju högre sjunger jag och då brukar jag sätta på en cd med julsånger då blir det riktigt skrål och ni vet ju vad bra man sjunger då 
Men Kerstin visst är väl pepparkatter alldeles underbart goda, det är då en massa år sedan jag åt det, jag har liksom tappat receptet…har du ditt kvar?
Hera, ja de är det ju;P men nångång! nååångång ska jag smaka;)
hihi, va gulligt lottis.. en gormande karl;)
jaja, jag ska hälsa mammsen.. och be om receptet också.. men de var iaf creme fraiche, kyckling och ris;P haha! lite mera kanske? eller.

Glöm inte chilisås ;) och vitlök Hmmmm
åhhh herre min je nu dregglar jag 
haha.. jaa, så är de säkert dragon me.. för de gillar hon!.. neeh fy! nu har vi ju nästintill avslöjat de.. eller nja, är nog många fler kryddor och någe mer konstigt gott:P
ihihi.. nu dreglar jag me.. i SÖMNEN!

Och jag blev jättehungrig så nu blir det till att gå och lägga sig =) Natti natt alla glada Hifare vi syns här ute i morrn…

nu snöar det och ligget tom kvar på backen
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Vad är det för ny sajt?

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars