Hund (valp) temperatur, tälta?
Vad tycker ni om valpar och när man kan tälta, i vilka temperaturer? Min valp är ju inte direkt den mest frussna (briard, så de har ju en del päls), men jag är ändå tveksam till att sova ute i alltför kallt, eftersom jag inte kan så väldans mycket om detta med temperaturer och valpar specifikt. Iofs är jag osäker även på äldre hundar och just att sova ute, men jag tänker att de nog klarar en del, särskilt min ras, sålänge de har ett isolerat underlag att ligga på.
Men nån som har mer info om detta? Finns det nått att förhålla sig till när det gäller valp/unghund/hund och temperatur att sova i? Ett tält blir förvisso ofta varmare än utsidan på sommaren särskilt, då lär nog absiden vara mest lämplig egentligen för hunden.. men i fjällen kan det vara nollgradigt om natten även på sommaren. På vintern förstås är det ju minusgrader (inte lämpligt för valp/yngre hund tänker jag..).
Ska nog ta och fråga på utsidan med.
Ett liggunderlag och en fleecefilt…
Ja… men frågan var om vilken temp folk ser som okej😊 Om du menade filt på hunden så vet jag iaf en som inte skulle sova under den😁
Jag tänker att ratar hunden filtar och den inte är pytteplutt så är det nog rätt lugnt. Med skydd för vinden och isolering mot marken kommer du nog rätt långt om du inte har en frusen hund. Min lapphund kan rulla ihop sig och vila/sova direkt på snö trots att koja med filtar finns.