Hundar iFokus

Hundar

Etikett: off-topic
LĂ€st 1348 ggr
panini
0

Vad har ni gjort idag?

Precis som det stĂ„r i rubriken, vad har ni gjort idag? đŸ™‚

JoannaLi
2

Skola hela dagen, men har fĂ„tt hem min efterlĂ€ngtade munkorg, sĂ„ vi har pĂ„börjat lite att vĂ€nja in den, klippt klor och nu skickade jag precis ut en bekant (som verkligen saknar att ha hund) med Arrak pĂ„ en lite lĂ€ngre promenad, i sĂ€llskap med min bĂ€sta kompis/Arraks extramatte. Jag hĂ„ller pĂ„ att krypa ur skinnet. 

Ja, jag litar pĂ„ personen och hen förstĂ„r hur hen ska hantera olika situationer, men
 Arrak Ă€r vĂ€ldigt mycket till hund (ovĂ€ntat mycket, enligt de allra flesta som Ă€r med honom/tar hand om honom) och kan vara ganska svĂ„r att tyda. 

Jag försöker lugna mig med att personen Ă€r duktig, att frugan Ă€r med och att Arrak faktiskt Ă€r vĂ€ldigt snĂ€ll nu för tiden (och att vi har tagit alla sĂ€kerhetsĂ„tgĂ€rder. LĂ„nglina i sele och midjebĂ€lte, extrakoppel, halsband + sele etc). 

Det blir bra trÀning för bÄde honom och mig! :D

panini
0

Vi gick in till byn för att ta ut pengar vilket Sixten inte uppskattade, det Ă€r lĂ€skigt
 Kenzo bryr sig inte om folk och bilar utan han blev rĂ€dd för ett löv som hĂ€ngde frĂ„n ett staket, men nĂ€r jag tog ner det sĂ„ var det helt okej att busa med!đŸ€Ș

NÀr vi kom hem sÄ trÀnade jag och Kenzo med tygburen och Sixten fick trÀna pÄ att vara passiv och bara kolla pÄ.

apportbocken
2

Chester har varit pÄ dagis och jag har varit i skolan. Vi var nyss pÄ en kissrunda dÀr vi kastade lite pinne. :)

Med vÀnliga hÀlsningar, Apportbocken

Hoppas du fĂ„r en hĂ€rlig dag! đŸ˜ƒ

Elsis matte
0

Första feberfria dagen efter en flunsa, sÄ vi har bara hÀngt i soffan mest. En lugn promenad och lite pÀlsvÄrd orkade jag ocksÄ med.

-Aida-
0

Vi har gjort det lilla vi kan göra idag, gÄtt pÄ upptÀcktsfÀrd ute pÄ gÄrden, tittat pÄ lite ankor och folk, det blÄste minus grader sÄ vi kunde inte vara ute sÄ lÀnge idag, blev korta stunder, hans rakade omrÄde blir snabbt kallt och fruset.
Klippt lite klor och jag sjÀlv har varit i skolan, men fick gÄ hem mellan lektionerna för att ta ut honom och ge lite vÀlling.

Skogsvittra
0

Jag har sorterat i garderoben och med Vince har jag trĂ€nat pĂ„ kloklippning och fortsĂ€tter med att trĂ€na att han inte ska dra sĂ„ förbannat nĂ€r man Ă€r pĂ„vĂ€g hem pĂ„ promenaden. Har haft huvudvĂ€rk hela dagen sĂ„ jag Ă€r inge kul idag :(

JoannaLi
2

Det hade gĂ„tt superbra pĂ„ promenaden! De hade till och med gĂ„tt en liten extrarunda <3 

Frugan hade fĂ„tt ta över tvĂ€rt nĂ€r han drog överdrivet mycket, men i övrigt hade det gĂ„tt superbra! 

❀

panini
0

#7 Skönt att det gick sĂ„ bra đŸ‘

tulinia
0

Jag och Felix trĂ€nade pĂ„ att stĂ€nga dörrar i morse och efter det tog vi en tre timmars promenad i snön tillsammans med en annan matte och hennes hund. Bra trĂ€ning för Felix att fokusera pĂ„ mig trots att det finns andra hundar i nĂ€rheten. 
Sen vilade han medan jag satt och pluggade. Han och husse har varit ute och trĂ€nat apportering i kylan medan jag fortfarande sitter med skolböcker
 sÄÄÄÄ trĂ„kigt!

peafie
5

Jag har jobbat och C har legat som en liten gris i sackosĂ€cken hela dagen
 magsjuk pĂ„ födelsedagen och allt! Inte rĂ€ttvist.

Bloggen     â—‹    Instagram

JoannaLi
0

#10 Stackaren! :'( Arrak var ocksÄ magsjuk, förra veckan. Matte vabbade ett par dagar, och Arrak bÄde njöt och var förvirrad :'D

supernatural
0

Lexie hade sin första dag med mig pÄ dagiset idag! Vi Äkte spÄrvagn och tÄg för första gÄngen (hon till och med lÄg ned pÄ tÄget!), och sÄ fick hon trÀffa mina jobbhundar och kollegor :) Mycket nytt! Funderar pÄ om vi ska gÄ ut en svÀng snart ^^

❀ - Med kĂ€rlek, utan vĂ„ld - HjĂ€rta

Changrila
2

Första dagen med heltidsjobb, det blev ungefÀr sÄhÀr för hundarna:
5:45, frukost
6:00, kissa utanför dörren
9:00, rastning
11:30-12:30, lÄngpromenad med mycket lösspring.
15:30, snabbkiss
16:40, sen lunch
18:00, rastningsrunda
18:40, kort rallylydnadspass i lÀgenheten. Avslutades med att de fick toarulle med godis att roa sig lite med.

Nu Ă€r klockan 21:07, snart ska de fĂ„ kvĂ€llsmat och dĂ€refter tar vi en 30 min lĂ„ng promenad innan det Ă€r dags att sova. Troligen blir dagarna ungefĂ€r sĂ„hĂ€r, fast jag ska vakna tidigare imorgon för att hinna rasta dem mer ordentligt innan jobbet
 Det blev lite stressigt i morse.

---------
TvÄ glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Caarla
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hade planer pĂ„ trĂ€na lydnad och fystrĂ€na hundarna men blev inte av
 Var tvungen hĂ€lsa pĂ„ en kompis och fotografera hans hund för han Ă€r tvungen avliva henne pĂ„ grund av epilepsi sĂ„ stĂ€mningen var rĂ€tt sorgligt idag :/

Imorgon fÄr bli lydnad och roligheter!

// Carla & dogpacken

http://carladogpack.blogg.se/

Frida B
0

Idag har vi lagt ett 150.meters bruksspĂ„r med tvĂ„ apporter och leksak i slutet, sedan trĂ€nat 2 timmars brukslydnad och lite agility pĂ„ slutet. Nu vet jag hur man tröttar ut en Kelpie 😂

SajtvĂ€rd pĂ„ AkvarierĂ€kor ifokus och m_edarbetare pĂ„ Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Estelle13
2

IgÄr blir det nu. Jobbade och sen badade ena hunden. Var lat i helgen sÄ jag hade pÀlsvÄrden kvar 4 timmar.

peafie
0

#11 Haha! Lyxigt att fĂ„ vara med matte, tyckte Arrak. đŸ˜ƒ C gillar det hĂ€r med mat varannan timme sĂ„ henne gĂ„r det ingen direkt nöd pĂ„ vid magsjuka heller. Det verkar ha gett med sig nu, i alla fall - woop!

Fisherling
2

Fick in tvĂ„ trĂ€ningspass idag. AlltsĂ„ hon ger mig en sĂ„n glĂ€dje, min lilla rĂ€v đŸ˜

Hon löper, men det Àr inget fel pÄ hennes trÀningsvilja. Vi körde framÄtsÀndande, apport med fokus pÄ att hon ska ta den pÄ vÀgen ut, lite skall, lite kryp, och sÄ fotgÄende! Herregud vilken skillnad det har blivit pÄ fotgÄendet!

JoannaLi
0

Superpepp-dag! 

Först gick vi en femkilometerspromenad i 8-metersflexi, i sĂ€llskap med Arraks favoritsökfigg i hela vĂ€rlden, och han skötte sig bra. 

Och nu pĂ„ kvĂ€llen sĂ„ lĂ€mnade jag över vovvsingen till ytterligare en vĂ€n, som körde ett pass agility med honom. 

Hon var supernöjd med honom, och jag Ă€r sĂ„ himla kĂ€r i hur fin och snĂ€ll han var med henne. Visst ville han i början inte lĂ€mna lĂ€ktarvĂ€ggen (jag satt pĂ„ lĂ€ktaren), och första storbelöningen han fick ville han dela med mig men sen slĂ€ppte det fint. Och (lydnadshund som han Ă€r) fattade inte alls varför han skulle springa runt grejer. "VadĂ„, gĂ„ ifrĂ„n dig? Är du dum? SĂ„hĂ€r gĂ„r man fot ju.", och han Ă€r sĂ„ söt, nĂ€r hon sĂ€ger "hopp", sĂ„ hoppar han i tomma luften, och fortsĂ€tter springa i fotposition. 

Men han kĂ€mpade verkligen och gav sitt yttersta <3 

Gulliga, gulliga hund! 

Vi har preliminÀrt bokat att hon ska ta honom pÄ agilitytrÀning en gÄng i veckan, sÄ ska jag trÀna hennes hund/henne+hunden i lydnad efterÄt :) Bra deal tycker jag!

panini
0

Vi tog en svĂ€ng ner i skogen och traska i snön đŸ˜

Wellcraft
0

En jÀkla lÄng sovmorgon först och frÀmst, inte planerat men sÄ kan det gÄ med sömnmediciner.
DÀrefter har det blivit en hÀrlig promenad och senare jobbade Herr Hund med nosework, targetstick + post-it lapp, lydnadspass, tricktrÀning och lite rally, och förstÄs lite skitig kamp dÀremellan.

Slyngeln fick öva stadga, tricktrÀning och targetstick, vi trÀnade ocksÄ inkallning (lydnadsmomentet) och bakdelskontroll.

HĂ€st, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

tk1971
0

Idag Àr det ensamhetstrÀning. Jag har ju en valp och en vuxen hund, och jag ser just nu i wifi-kameran att de ligger lugnt och framförallt tyst tillsammans framför den falnande brasan. TrÀningen gÄr bra : )

Hanna.siri.saijo.
2

Gick till skolan tidigt imorse sÄ hann bara sÀtta dem i hundgÄrden och ge dem en varsin frollick. (Oroa er inte, pappa tog morgonpromenad)

[Nalle-]
0

#23, đŸ˜ SĂ„ fina de Ă€r!

[Nalle-]
0

Idag Ă€r jag ledig! Kom precis in frĂ„n en promenad med hundarna i solen, jag Ă€lskar verkligen vintern nĂ€r den Ă€r som nu đŸ€— Hundarna har sprungit runt som galningar och ligger och vilar nu, men sen vĂ€ntar lydnadstrĂ€ning i eftermiddag. IkvĂ€ll Ă€r det styrelsemöte pĂ„ klubben och sen Ă€nnu lite mer hundtrĂ€ning Ă€r planen. Fullt upp, men bara roliga saker! Att jag egentligen skulle behöva börja med en skoluppgift skjuter jag pĂ„ framtiden, fördelen att plugga Ă€r ju att man bestĂ€mmer över tiden sjĂ€lv men det kan vara lite farligt ocksĂ„ đŸ˜‰

panini
0

IgĂ„r körde vi favorit i repris och gick ut i skogen och traska i snön, blev bara en kilometer men det blir man tydligen rejĂ€lt trött av nĂ€r man bara Ă€r 20 respektive 30cm höga och snön Ă€r 20-40cm hög đŸ˜‚

Idag fĂ„r hundarna bara vila för jag och en vĂ€n ska ut och Ă„ka pulka đŸ„ł

Vinternos
0

Ledig. Blev dragtrÀning med dÀck idag för tiken och hanen gick/sprang lös bredvid.

"An eye for an eye will make the whole world blind"
- Dalai Lama

panini
0

Hade faktiskt energi kvar efter all pulkaĂ„kning sĂ„ det blev en lĂ„ngpromenad i skogen och hundarna fick vara lösa đŸ™‚

futurehearts
0

Idag var vi hos veterinĂ€ren för den Ă„rliga vaccinationen, han skötte sig bra men var ganska gnĂ€llig i vĂ€ntrummet, det var ju vĂ€ldigt synd om honom för att ingen ville hĂ€lsa! Efter det gick vi en promenad i skog/stadsmiljö, bra med lite miljötrĂ€ning för lantishunden. 

IgĂ„r hade vi en roligare dag. Vi Ă„kte till ett motionscentrum och gick dĂ€r i spĂ„ret och skogen, lite löst, lite i koppel, hoppade över stock och sten, lite passivitetstrĂ€ning. Och sedan avslutade vi med lite trick och lydnad pĂ„ fotbollsplanen. Han var duktig, om Ă€n lite ofokuserad. Som vanligt
 đŸ™‚

Sugar Mist
0

Vi bokade inomhushallstrÀning med en vÀn och körde lite lydnad, jobba pÄ lekbelöningar, klosstrÀning, avvÀnjning av godishand i fria följet och framförgÄende. Brukslydnad Àr kul!!

-

Frida B
0

Imorse fick han ett spÄr innan jobbet, ca 200 m med tvÄ apporter. Seg start men sen tuffade han pÄ bra! Sen Äkte vi till jobbet :p

SajtvĂ€rd pĂ„ AkvarierĂ€kor ifokus och m_edarbetare pĂ„ Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

panini
0

Idag har vi bara myst i sĂ€ngen hela dagen â€ïž

LinaK
0

Är sjĂ€lv förkyld sĂ„ har inte blivit nĂ„gra stordĂ„d direkt. En svĂ€ng i skogen med alla tre vovvar sĂ„ dom fick springa av sig. Sedan blev det veckans bad av unghunden som dĂ„ var lagom glad. Eller inte.

// Lina - VÀrd pÄ Bichon Kolla gÀrna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Zadie
0

En lÄngpromenad i skogen pÄ 1,5 h, ett kortare spÄr och nÄgra sökövningar. Blir nog lite enklare lydnad inomhus ikvÀll.

peafie
0

Idag har vi hunnit med ett besök pĂ„ travbanan (trĂ„kigt, tycker C), en svĂ€ng till djuraffĂ€ren dĂ€r vi passade ut en ny hundbur, och en lĂ„ngpromenad i skogen dĂ€r C letade lya till sina presumtiva (lĂ„tsats-)valpar. SkendrĂ€ktig sĂ„ det förslĂ„r
 nu har vi sovit i soffan och ska ut en svĂ€ng i löparspĂ„ret, mest för att jag Ă€r lite rastlös. Fint med helg!

tk1971
0

MiljötrÀning inne i ett lite större samhÀlle samt koppeltrÀning tillsammans med sambon och vÄr andra hund, och dÄ blev det ju Àven kontakttrÀning. Mycket nyttig trÀning!