Hundar iFokus

Hundar

Etikettaktivering
Läst 699 ggr
JoannaLi
8

Så stolt över Arrak

Om man ska vara 100% ärlig - det är inte varje dag det händer (han har bestämt sig för att han är inte vuxen än), så när jag väl sådär darrig inombords av stolthet över vovven, då vill jag dela med mig :D 

Igårkväll hade vi hundträningsdag, jag och en kompis :)

• Han var med på min hundlektion. Låg passiv (med hjälp), tränat lite dirigering på godisburkar, och låg passiv superfint självständigt medan jag var sekreterare för en annan hund. 
  • Lekte med grannens schäfertik. Och min lilla stresshund är så extremt duktig på att leka mjukt och fint, lägga henne där han vill ha henne, och stanna henne när han vill vila. Duktiga bebisen! 
  • Vi tränade lydnad i inomhushall med annan hund för första gången. Han tittade inte ens på honom, trots att de sprang runt och tjöt och lekte. 
  • Han lekte som en jädra ängel. Intensiv från första sekund, krut under tassarna, hoppade, ryckte och slet. 
  • Superpeppigt heel, härligt ff så länge leksaken var med, jobbade på extremt uthålligt med apporten och var så jädrans stabil i "platsen", enda gången han blev lite lätt var när jag stod utomhus med dörren öppen, selen i handen och frågade om vi skulle gå ut och busa. Men alltså, den här hunden!! 
  • Vi gick in och balanstränade på discs, balansbräda och peanut-ball. Han slet på så sjukt fint! Gav verkligen allt han hade, först på slutet blev han tveksam då var han heelt slutkörd i kroppen. 
  • Vi avslutade med ett långt föremålssök inomhus, där han fick jobba helt självständigt och verkligen blåsa ur det sista. Han var inte energisk, men han fick jobbet gjort, och han gjorde sjuuuukt snygga avvägningar på vilken markering han skulle göra. 
  • Han var mjuk och fin i kroppen i stretchen och sov (!!!!) medan jag stretchade.
  • Gick så enormt fint hem efter allt (trött och slutkörd). 

Han har varit så nöjd enda sen dess! Sovit i sängen och myst hela natten, vill ligga i famnen så ofta han kan, däckar på alla plana ytor han hittar… 

Han har mjuka ögon <3 <3

Emouse
0

Åh, vad roligt!

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

supernatural
0

Åhh så kul!!! ♡♡<3

❤️ - Med kärlek, utan våld - Hjärta

tulinia
0

Vist är det underbart när allt bara flyter på. Då har man plötsligt världens bästa hund igen ❤️