Hundar iFokus

Hundar

Etikett: aktivering
Läst 655 ggr
Hornslandet
0

Hund-prylar (teknologi)

Råkade på denna artikel nyligen, tänkte höra lite vad ni har för tankar/åsikter!

http://www.wsj.com/articles/the-dumb-delightful-world-of-pet-tech-1481655316

Jag är ganska teknologiskt lagd och gillar PRYLAR i allmänhet. Har planer på att automatisera mitt hem mer i framtiden tex, sånt nörderi. Har trådlöst styrd, dimbar belysning hemma och skulle helst byta ut ytterdörrslåset till ett smart lås som jag kan styra med en app.

Tänker skaffa hund igen också så snart jag hittar "rätt". Tycker det är lite roligt att läsa om teknologi relaterat till hund då också förstås! 

För att vara 100% tydlig säger jag nu här att självklart ser jag inte att någon sån slags teknologi skall ersätta promenader, annan träning och aktivering utomhus med mig, eller för att jag som ägare skall vara borta mer eller ta mindre hand om hunden.

Med det sagt vore det kul att höra vad ni tycker om tekniska hund-prylar! Om ni använder nån sån sak? Till vad och hur? Det verkar ju finnas massa roliga saker numera. 

Själv kommer jag nog ha webkamera/kameror så att jag kan övervaka hur min hund beter sig vid ensamhetsträning, jag tycker GPS-halsband är toppen i rätt sammanhang, har en gopro så tänker självklart skaffa en hundsele till den å..

Skulle nog tycka att det var lite coolt att testa nån teknisk aktiveringsleksak också, som nån slags vidareutveckling av Kong.. En annan sak jag tycker borde utvecklas är vattenskålen, jag kan tycka att det vore en fantastisk sak att ha en fräschare dricksvattenkälla för min hund, som dessutom minskade risken för slabb på golvet. Har sett nån som en gång använde nått liknande flaskan man har till marsvin tex, men vettesjutton om det går med hund och skulle självklart inte förlita mig på nått sånt bara rakt av. Det jag menar är att jag tycker det är intressant om man kan vidareutveckla de saker man normalt använder med tiden!