Hundar iFokus

Hundar

Etikett: off-topic
Läst 1221 ggr
Frida B
0

Djurbutik-vad saknar ni?

Finns det ngt ni saknar hos era djurbutiker ni har i närheten? Vad i sådan fall? Eller har ni redan perfekta, och hur är den? För att ni skulle bli stammisar på en specifik djuraffär, vad krävs?

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Changrila
5

För att jag skulle bli stammis så krävs samma leksaksutbud som på www.dogmania.se + ett riktigt stort utbud av färskfoder och barfprodukter. Det hade också krävts andra täcken/selar m.m. än bara Hurtta. Det känns som om det i alla affärer överallt är Hurtta, Hurtta, Hurtta vilket är hopplöst om man inte gillar deras produkter av någon anledning.

Sedan skulle butiken såklart behöva bra priser och riktigt trevlig personal.  Tex så finns det en butik nära mig som egentligen har bra utbud och ofta bra priser, men där personalen är så otrevlig att jag inte ens vill köpa bajspåsar där för att inte stödja butiken.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

tulinia
5

Jag saknar träningsredskap på djurbutiker. Lite koner, vilt, snitslar, dummies, träningsböcker osv. Allt som finns är typ  bara plastleksaker och söta små gossedjur som piper.

tiger tok
2

Trevlig personal, mycket leksaker, saker även för stora hundar, tvättbara grejer, mest naturliga tugg och godisar till hund. Och kanske viktigaste, ingen försäljning av djur! Och som Changrila redan sagt, andra märken än hurtta ;)

mejamylove
2

Träningsredskap som #2 sa, apporter och gärna agilityhinder. Bättre utbud på koppel och halsband, känns som hälften av alla som finns är stela och tråkiga. Olika sorters hundgodis som inte är fullproppade med mjöl. Färdigt torkat godis som anka, grishjärta och lever från olika djur. Ordentliga bäddar och bättre utbud på skålar och ställ 🙂 Även färskfoder av alla dess slag och frysta ben i lösvikt

Hime
0

#2 Håller med det till 200%. Hur tusan kan man inte ens hitta en agility tunnel eller en apportbock i de flesta djuraffär?? grr -_- 

Roligare och färggladare halsband till stora hundar. Finns massa fint till småhundar men knappt nåt till min stora labbemix. Skulle gärna vilja ha en glittrande halsband till henne. 

Sen handlar jag inte hos folk som är snobbiga eller icke kundvänliga. Kan tänka mig handla i en affär där priset är högre än andra ställen om personalen är kunnig och hjälpsam.

Lona
2

Mer (retriever)jaktprylar som olika dummies, visselpipor, retrieverkoppel mm. Mycket tugg, i form av råa ben mm. Instämmer med önskemålen om andra märken än Hurtta men där har jag flera Hööks på rimligt avstånd, jag gillar deras produkter. Samt, givetvis, trevlig personal och bra priser. Jag föredrar egentligen att gå till en affär och "klämma och känna" på grejerna men tenderar att köpa mer på nätet pga priserna. Fodret beställer vi hem på pall direkt från tillverkaren så där spelar butikernas utbud ingen roll.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Turast
3
  • ingen försäljning av djur, varken fiskar, gnagare eller fåglar
  • ha bra bruksgrejer som inte kostar svinmycket (som det brukar göra när de bara tar in små partier)
  • dragselar och tillbehör, av olika märken för olika kroppstyper
  • Andra märken än hurtta. Gärna Ruffwear, rukka, amoken (kanske svårt iom att de inte verkar ha återförsäljare?), zero DC osv
  • Mycket naturligt tugg som inte kostar skjortan, storpack på naturtugg.
  • Godis utan spannmål i små bitar med så ren innehållsförteckning som möjligt
  • KUNNIG personal. Som verkligen HAR erfarenhet och kunskap inom hund, inte bara någon fjant som gillar att gulla med söta hundar (om ni förstår vad jag menar..).  Vet inte hur många gånger jag fick byta selar och grejer på min förta hund för att personalen som hjälpte mig prova ut inte kunde se hur en sele sitter ok…. (jag sa till att det såg konstigt ut men de sa att det var modellen på selen ;) ) Så personal som verkligen vill det bästa och inte bara sälja..!
  • fodertillskott, både ledtillskott och andra "allmännyttiga" som spirulina tex
  • bra leksaker, med expander och lurv. Bitskinn, kampkuddar till ok priser. 
  • Tankeleksaker, Nina Ottossons tex 
  • färskfoder, helst minst två olika märken och minst ett utan spannmål och potatis
  • råa ben, ej märgben utan revben, ryggkotor, nacke osv

Säkert inte skrivit upp allt jag vill ha hahaha, men några punkter iaf!

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Fisherling
2

Saker jag vill ha i en djurbutik;

• Apportbockar av olika storlekar och former, både i trä och metall.
  • Koner av olika storlekar och former.
  • Breda plastband och snitslar med klämmor.
  • Brett sortiment av expanderleksaker av alla dess slag, med päls, fuskpäls, boll, inte boll, ect.
  • Dummies av olika sorter och storlekar, visselpipor, retrieverkoppel m.m.
  • Reflexmanschetter för hund, tåliga reflexvästar.
  • Saker för hundmänniskan, så som västar, jackor, bälten med fickor för godis ect.
  • Agilitysaker, typ tunnlar, lösa slalom och hinder.
  • Träningsböcker.
  • Breda halsband och bekvämare koppel.
  • Enkla skålar som inte kostar skjortan.
  • Fina specialdesignade skålar för stora hundar. Alla fina skålar är ju bara för småhundar och katter!
  • Snygga halsband för stora hundar, åter igen, finns bara för småhundar!
  • Filtar för utomhusbruk.
  • Dragselar i andra färger än klarblå, svart och orange..
  • Fler råa ben från olika djur. Skulle även gärna se saker som kycklinghalsar, kalkonhalsar, hela smådjur som ankor och kaniner.
  • Fina julkläder till stora hundar! Åter igen, finns bara för små 😡

Avskyr alla plyschdjur med pip. Varenda jäkla leksak har ju en pip. Jag är känslig med hörseln och ett pip från en leksak går som en elektrisk stöt genom kroppen.

Sen är jag glad att Hurtta finns i alla butiker, för det är typ det enda märket som passar på Tinja 😂

Turast
2

Förutom min lista så håller jag helt med på #8 lista också 😂

Vad är grejen med att stora hundar inte får vara julfina?? Letat som en tog efter något julaktigt till mina iaf,.. 🤔

jenmjao
1

Jag saknar typ allt jag vill ha, en bra klövjeväska, olika utbud på klövjeväska/sele. Utbud på halsband, mat, godis (finns inte ens horn i butikerna). Godis kostar skjortan trots att det står annat pris på nätet + vissa produkter på nätet saknas i butik.
Det saknas hållbara leksaker, hållbara reflexvästar eller blinkande halsband (nu finns det ju den där orbi dock..).
Har för mig att förra åre tnär jag letade skor var de tockså omöjligt att hitta allt förutom plastskor som ser ut som ballonger?
En riktigt hållbar lina har jag inte direkt sett, när man ser dom i butik ser dom inte ens ut att hålla för en Chihuahua..
Jag skulle också vilja se mindre djur säljas och mer i utbudet… T.ex burar till gnagare, speciella märken på mat och godis, samma med iller och liknande djur, väääldigt litet utbud.
Fler märken och varor, typ Metizo, Jokke m.m.

Jag kan tillägga att allt i min stad verkar köpas upp av Arken Zoo och jag är just nu medveten om kanske 1-2andra djurbutiker som INTE är Arken zoo och som har "husdjurs prylar". Finns några få till som är mer inriktade på akvarium m.m.

Elsis matte
0

Jag har en jättebra butik i närheten med det mesta jag behöver, MEN ett problem är att den och de andra häromkring mest har täcken och selar från Hurtta. Vill du inte ha det, så blir utbudet skralt. Och just selar och täcken vill du ju prova på hunden…

Frida B
0

#11 kan du beskriva varför den har det mesta? Vad är det du gillar med den butiken? :) Ursäkta min frågvishet!

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

mejamylove
0

Nästan allting ni skriver fanns det en butik i uppsala som hade. Men den flyttade och ingen hittade/orkade ta sig dit så den var tvungen att stänga ner 😭Det enda de inte hade var fler än en sorts färskfoder, de hade bara VOM men det kan jag leva med om de som detta stället har massa andra bra grejer.

Turast
0

#13 jag gillade inte alls den affären! (om vi pratar om samma) Deras personal var otrevlig mot oss 8/10 gånger :S Men tyckte de hade ok utbud men ville knappt handla där pga personalen :S

Estelle13
0

Det jag saknar är en affär där jag kan köpa produkter från standardt, större utbud av barf produkter. Mer pälsvårds produkter som snoddar,pälsplast, borstar/kammar/kardor, sidenhalsband, schampo och balsam samt skär och saxar.

mejamylove
0

#14 Hmm, kan du skicka PM om vilken butik du menar? Tvivlar nästan på att det kan vara samma för jag har alltid fått ett jättebra bemötande där! Jättehjälpsamma och vill verkligen få en nöjd, kändes det som i alla fall! Tråkigt att du råkat ut för dålig personal :(

Den vilda djungelkvinnan
0

Huveröds på backaplan har stort utbud av färskfoder och ben mm. Sen vanliga ben, torrfoder ich leksaker. Tyvärr mest hurrta täcken och selar men mycket bra också. Hade jag bott närmare hade jag varit stammis.

Itchy
0

#9 Rusta har julkläder till hundar :)

You can't spell Bitchy without Itchy

Wellcraft
0

Bruks och träningsgrejor.
Ett stort utbud av selar, koppel, halsband, täcken m.m.
Men framförallt, ett rejält utbud och rått foder! Så som slaktrester, råa ben, färskfoder osv

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

CayKantos
0

Ett personligt som intresserar sig och är där för att hjälpa dig. Och som kan sin grej. Känner aaaalt för många som har köpt saker i djuraffärer för att personalen förklarade att det här va bra etc etc utan att det faktisk va det.. ta tex selar. Många vet inte hur en sele faktisk ska sitta så när du som mindre erfaren ägare kommer in och förväntar stöd från affären säger dom bara några saker som inte helt stämmer och köper i slutet en sele som sitter för långt upp i halsen eller för nära armbågarna etc…

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
1

Sen tänker jag, man kanske inte behöver ha jättemånga agility hinder eftersom dom fyller så mycket. Men ha ett par stycken för att kunna visa fram dom så man vet man kan köpa dom i affären och affären då beställer hem för en. Många affärer som beställer hem men man har ingen aning om man ingenting råkar efter det…

Instagram

Turast
1

#21 man kanske kan ha en stor skylt med bilder på agilityhinder som de kan ta hem? :) Så ser man hindren med mått å grejer utan att det tar upp massa utrymme

CayKantos
0

Oxå en ide! Något sätt att visa man erbjuder det iaf :D

Instagram

[Baltazar13]
0

Ekologiskt foder helt klart.

Majken!
0

Det jag tycker saknas är en tydlig profil. Har själv jobbat i djurbutik och vet att det inte går att hålla allt det alla kunder vill ha i lager, det är alldeles för dyrt. Däremot vet jag knappt om någon butik förutom Loboo som profilerar sig ordentligt, det saknas.

andrea-w
1

Det här är inte en grej jag saknar utan en anledning till att jag handlar mycket i vår närmaste djuraffär: de har gratis hemleverans i närområdet om man handlar för en viss summa. Ägaren susar runt i en kombi ett par kvällar i veckan och lämnar av grejer - helt sjukt bra grej för oss som inte har bil men ändå vill köpa foder hos en liten lokal verksamhet! Det blir väl några kronor dyrare än t ex Zooplus men inte alls så farligt, plus att man kan få det hemkört samma dag med lite planering, så det får det vara värt :) …men jag tycker verkligen de kunnat ha lite bättre belöningsleksaker. Det hade varit toppen.

[Forest]
0

Jag kan säga att jag aldrig har hittat allt jag letar efter i en o samma butik det gäller allt från foder,täcken,pälsvårdsaker osv. Vad jag ofta saknar är täcke som sitter bra och är utan kardborreknäppning då vi har en hund som verkligen avskyr kardborreknäppning. Vi har en butik vi åker till för köpa bra halsband och leksaker en annan för köpa foder och den trejde för mer pälsvård beställs över nätat.

Tokryck
0

Ordentligt med bra leksaker för träning. Handlar aldrig i butik (har varit inne på Loboo men de har dragit ner på leksakerna har jag hört, det var i alla fall inte imponerande) och bruks-/lydnadsprylar. 

Nätet för mig tyvärr. Hade gärna gått och botaniserat bland hyllorna.

[Springerpoo]
0

Ugh, jag skrev ett jättelångt inlägg och så tryckte jag på smileyn och så frös sidan😭 Får försöka skriva ett kortare inlägg istället…

Vi är stammisar på Rilo Zoo här i Jönköping. De ett super utbud på hundmat (Acana, Orijen, Much, Vom mm) och även mycket tugg. De har typ allt det som de flesta i denna tråd vill ha i sina butiker (träningsredskap osv.). Bra priser på et mesta! 

Det enda jag hade velat ha mer av är leksaker till träning. De har produkter från JW, och även kampkuddar, men utbudet på kampleksaker i skinn är inte superstort. De leksaker de har i skinn har långa band och är väldigt små och hårda vid skinnet, så  jag kan väl tycka att man får lite för lite för pengarna (speciellt när hunden föredrar större och mjukare leksaker). Önskar att de hade leksaker från typ Tug-E-Nuff.

Sen så är utbudet av schampon och andra pälsprodukter ganska litet, men det köper vi inte så speciellt ofta så då brukar vi åka till Arken Zoo😃