Ge hunden pannkakor
Är det ok att ge hunden pannkaka som belöning? Har massor som blivit över och kommer inte orka äta upp allt. De är gjorda på havredryck så innehåller ingen mjölk.
Hundar äter ju allt, men jag skulle undvika att ge min hund spannmål, det är i längden inte nyttigt för dem. En enda kan väl vara OK, men kolla hur hunden reagerar.
Du kan vika dem dubbla och frysa in dem, så slipper du grädda nästa gång du är sugen. 🙂
Någon pannkaka kan jag använda som belöning ibland men inte flera stycken :) Hade gjort som #1 frys in men hunden kan ju få prova en bit och se hur magen reagerar ^^,
Min hund älskar pannkakor. 😛 Hon brukar få en eller två när vi gör det, fast då äter vi kanske bara pannkakor 1 gång i halvåret. 😃 Tror absolut att det är lugnt att du delar med dig lite.
Personligen skulle jag inte ge hunden något med så mycket mjöl/spannmål (och ev socker) i. Inte ens som belöning/godis/någon enstaka gång. Finns bättre saker att ge enligt mig.
Men jag vet många som brukar ge en till hunden när dom själv äter pannkakor, även familjer som äter pannkakor relativt ofta. Så länge man inte ger väldigt mycket eller hundens mage reagerar så går det förmodligen bra att ge.
//Jessie
ser inte poängen med det. Ge den nån slags torkat kött istället, hunden bryr sig inte om den får/inte får äta pannkakor.
Jag hade kunnat ge lite pannkaka till min hund som storbelöning vid t.ex. inkallningsträning. Men jag hade gett kanske max en halv till min 25-kiloshund.
Jag rekommenderar också att frysa in dem! Om man micrar dem med ett glas vatten i micron samtidigt så smakar de nästan som nygjorda sen :)
OT. Men det godaste att göra med rest-pannkakor är att skära upp dem i små fyrkanter och steka upp dem i stekpanna så det blir småbitar som är lite småkrispiga härodär. ;)
Mina hundar får pannkaka som belöning, Speciellt tiken ratar allt kött om pannkaka finns.. Hon är pankaksbesatt. Så jag brukar gå omkring med pannkaka i fickan när hon ska tränas.
Hanen får smaka pannkaka han älskar det, Jag har provat många olika godis, naturtorkat tugg, torkad fisk, kyckling, nöt, hjärta, lunga, lever m.m. Men det absolut bästa (enligt mina hundar) är ost på tub, pankaka, leverpastej och köttfärs.

När vi äter pannkakor får hunden alltid hundpannkakan. Det är den första pannkakan som aldrig blir bra. Även den sista kan hon få. Pannkakor är verkligen det bästa hon vet! Nej, det är väl inte nått hunden ska leva på, men det gör dom sällan. Får hunden i övrigt bra kost, inte är fet eller sjuk och inte blir dålig av det, varför skulle man inte kunna sticka till en pannkaka vid något enstaka tillfälle. Spannmål är inte giftigt.
Ser inget som helst problem med att ge hunden pankisar som belöning. Men i min värld betyder "som belöning" små, små bitar och bara små mängder. Hunden har sin egen mat.
Av egen erfarenhet så går det utmärkt att ge hunden pannkakor. Givetvis inte istället för mat, men så uppfattade jag inte heller frågan.
Kennel Flatian's 
http://flatians.weebly.com
Ser inget problem med att ge pannkakor nån gång. Mina hundar är allätare. 😄
Funkar alldeles utmärkt. Våra hundar får (lite) pannkakor ibland och dom mår fint båda två.
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
Alla hundar jag haft har älskat pannkakor, så givetvis blir det använt som belöning ifall jag gör (iofs sällan). Jag skulle inte ha det som vardagsgodis, och inte ge i större mängd men det är säkert åtminstone bättre än färdigköpt hundgodis från matbutiken…
Det beror väl lite på vad man har för inställning för övrigt. Om hunden t.ex. äter vanligt torrfoder med spannmål så spelar det väl ingen roll att det är spannmål i pannkakan. Men om man kör spannmålsfritt så gör det ju ändå inte så mycket för en gångs skull, men man kanske inte vill göra det till en vana.
onödigt att slänga mat tycker jag. Ngt ibland kan jag tycka är ok så länge nt hunden lever på det ;)