Hundar iFokus

Hundar

Etikett: raser
Läst 485 ggr
Tjej1982
0

Skulle dessa raser passa oss?

Hej! Vi ska skaffa hund till sommaren men kan inte komma överens om vilken ras. Jag kommer ha huvudansvaret men vår 11- åring (kommer va 12 år då) måste klara av att gå med den kortare rundor. Vi vill ha en mellanstor hund (dock ej pudel). Dem raser jag fastnat för (hittills) är Tollare, B C, Golden retriver och Shetland sheepdog. Hunden kommer följa med oss på barnens utomhus aktiviteter 4-6 dagar/v, minst 2 långpromenader/dag, skogspromenader, mm. Den kommer självklart även att få mental aktivitet både inom-och utomhus. Vi har haft en hund förr men då det var så längesen sist, så kan man mer eller mindre klassa oss som förstagångs ägare :-P. Skulle dessa raser kunna passa oss? Jag är hyfsat ny på denna sida men brukar läsa en massa inlägg dagligen, så jag vet att här är en hel del "experter". Så jag tar tacksamt emot tips och förslag från er :-)

thea_thea
0

Tror sheltie eller sällskapsavlad golden skulle passa er :)

Tjej1982
0

Tack! Då är jag inte helt ute och reser, känns det som ;-)

Sealle
0

Tollare och BC är vääldigt, väldigt aktiva och krävande hundar. Men som #1 säger, Sheltie och sällskapsavlad Golden retriever skulle nog kunna passa. Eurasier är en annan lite större sällskapsras 🙂

Tjej1982
0

Tack Sealle! Kanske inga raser som passar oss då… Eurasier ska jag koll upp! :-)

Soffatoffel
0

Som de andra säger så tror jag Golden retriever eller Sheltie skulle passa! :) 

Lycka till med hunden!

Tjej1982
0

Tack så mycket Soffatoffel! :-)

Lilahnee
0

Tänk på att golden kan vara väldigt starka så beroende på hur stark och stor ditt barn är så hade jag valt Sheltie.

Tjej1982
0

Han är varken stor eller stark, så det känns som en Golden kan vara lite för stor, Lilahnee. Tack för ditt svar :-)