Hundar iFokus

Hundar

Etikett: beteende
Läst 866 ggr
Olars94
0

Ett år inte rumsren, hjälp

Jag har en valp på 10 månader som inte är rumsren! Hon gör inte av sig ute överhuvudtaget Kan vara ute i timmar, men hon kniper tills vi kommer in! Hon tror att hon är rumsren och att det skulle vara helt fel att göra av sig ute

fridarebecka
0

Har hon alltid varit så?

[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
Olars94
0

Nej för ca två månader sedan då kunde hos kissa ute ibland men gjorde det helst inne Men nu gör hon enbart det inne Som längst har jag varit ute i 6 timmar utan att hon kissat, då höll hon sig och kissa direkt vi kom in

jenmjao
2

Bakgrund? har ni haft henne sens valp? har ni tränat henne/hur länge? Hur har ni gjort? 
Jag lär in kommandot "kissa" (oftast ute då) och berömmer varenda gång dom kissar, säger "braaa kissa" och ger godis såfort dom är klara. Min tik kan även bajsa (hon visar om hon inte är bajsnödig eller bajsar) på kommando, Och även hitta bajs (har ju varit ganska effektivt i vissa stunder..). Om ni inte får henne att göra ute alls kanske ni måste lära in kommandot inomhus, Att kissa och berömma för att hon kissar, Köp konstgjort gräs, eller ha en ganska stor ikea låda (en sån där du kan ha under sängen) och fyll den med löv och gräs, försök få henne att kissa där istället för någon annanstans inne, För att lära henne att "miljön" är okej. Vad brukar ni göra ute? Är det mycket ute och flänga och leka, träna? Vad är skillnaden på det ni gör inne och ute? Hur reagerar hunden när den gör ifrån sig inne och när den vägrar göra ute?

Olars94
0

Ah har haft henne sen 8 veckor Jag brukar stå helt still med henne först så det inte finns nå "roligt" att göra, så fokuset ska vara att kissa sen tar jag promenaden när hon gjort av sig Nu för tiden så lägger hon sig bara ner och väntar på att vi ska gå.. Det var ett bra tips, jag ska leta fram en större låda och försöka lära henne där Har alltid berömt henne när hon gjort av sig ute I början fya jag henne när hon gjorde av sig inne men det resultera bara i att hon inte vågade kissa överhuvudtaget framför mig varken inne eller ute Då började hon smyga iväg inne när jag inte såg

fackdack
0

Har en två årig Bulldog hane som kissar både ute och inne det går mig på nerverna ja han bajsar med vart han vill. Fick en spray nu från veterinären hon sa om inte det hjälper. Så kommer han alltid att kissa inne -,- så nu hoppas vi på det bästa bor i spanien nu. Så hunden sover hute. Kommer bara in för träning då vi skall tbx till Sverige. Hoppas på det bästa !!!!!! Vi fick honom när han var 1 år och 6 månader så dem förra tror jag sålde honom pga detta problem! Men men vi hoppas på det bästa annars när vi är i Sverige får han bältet !!!!!! Haha väldigt bra sak hjälpte min syster på hennes han hund :)

fackdack
0

Så kanske testa med hund trosor inne om du inte vill ha någon låda jag menar djur affären föredrog det till min syster ? Men måste tvätta hunden då jag själv tycker faktiskt synd om varelsen :/

zakkris
1

Min hund fyllde 5 år i augusti och är ännu inte rumsren. Hon har aldrig sagt till när hon vart kissig eller liknande, utan sätter sig bara å så är de kört. Hon är ute mycket då vi bor på gård men inte ens de har hjälpt. Men sen vet jag att endel hundar bara är sånna att de aldrig lär sig, och tyvärr verkar jag dragit den nitlotten.

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

Skabbilusk
0

Vi hade samma problem med våran 11 månaders hund nu. Men äntligen har vi fått honom att göra allt han ska ute. Han kunde också hålla sig in i det sista. La sig till och med ner ute för det var svårt för honom att hålla sig tills vi kom in igen. När han var mindre kunde ha kissa innan 6 gånger på en timme ibland. :O 

Vi har iallafall börjat att gå en sväng med honom 3 gånger om dagen. Fasta tider när man vet ungefär att han behöver göra ifrån sig. Så går vi tills han har gjort ifrån sig. Innan stod vi på gården med honom och tänkte han skulle lära sig att kissa och bajsa på gräsmattan som den andra hunden gör. Men det går inte.  Det fungerar perfekt för oss iallafall. Bara ett litet tips! :)

[Forest]
1

Att hundar kan vara sena med bli rumsrena är inte ovanligt. Har hon haft ett löp? Det är inte ovanligt att tikar blir rumsrena efter sitt första löp men det kan förekomma olyckor kring löpet inne. 

Brukar hon kissa på ett ställe inne?  

Jag skulle börja med detta om jag var hennes ägare. Börja med att gå två olika rundor en mer för rasta denna runda behöver inte vara lång, gärna större gräsytor,lite grus om så finns. En del gillar mer kissa på grus än gräs. 

Andra rundan ska vara mer för röra på sig, men givetvis ska hon kunna kissa o bajsa med :) 

Många hundar är osäkra och vågar helt enkelt inte göra i från sig på andras hundars ställen, men om man går till samma ställen så lär sig hunden mer känna dessa rundors lukter och förhoppningsvis då vågar göra ifrånsig :) Belöna henne med rösten när hon gör ute.  Inne skulle jag ha kollen på henne så fort du ser att hon visar tedens till vilja kissa ut snabbt som ögat. Skulle inte göra någon toa inne för uppmuntra att hon ska forsätta göra infrån sig inne öht. Skulle olyckor ske inne så bara gör rent efter, inget straff men anser man kan försöka hejda henne från kissa inne.  Lycka till

belliiboii
3

Nästa gång hon kissar inne, lägg en tidning över för att torka upp. Ha kvar tidningen och ta med den ut, lägg lite jord eller gräs över. Nästa gång ni tar ut henne tar ni henne till tidningen där hon får kissa!

majhefsticar
0

Vad Är det för ras? Kanske är hon inkontinent? Finns i så fall hund blöjor att köpa

[Forest]
0

11 Det även medecin mot det så slipper man bjöjor och en hund som luktar kiss 😉