Hundar iFokus

Hundar

Etikettpälsvård-omvårdnad
Läst 654 ggr
Herveaux
0

Vilket schampo?

Det börjar bli dags för Pitch att badas.

Vilket schampo skulle ni rekommendera till en Irländsk Varghund?
Vill minnas att det finns speciella schampo:n för sträva pälsar?

// Harley

[AnimeV4]
0

Masterpet är ett inte så känt märke som har lite olika saker i sitt utbud. Kanske något att kika på?🙂

http://masterpet.se/

Varnar dock för att listan med återförsäljare inte stämmer ett dugg då de inte uppdaterat på år och dar, så slå en pling till butikerna eller beställ från internet om något faller dig i smaken!

Herveaux
0

Kollade upp lite snabbt och ser väldigt intressant ut, tack för tipset! 👍

// Harley

Anibaz
0

K9 competition har ett för sträva pälsar, crisp mist. Använder det till mina som inte är sträva men är jättenöjd ändå!

tiger tok
0

Galltvål och grönsåpa :D

Herveaux
0

#3 Ska kolla in det också, tack för tips! 👍

#4 Nja, galltvål kan jag inte uttala mig om, men såpan går bort. Det använde jag till mitt eget hår när jag hade dreads just för att det hjälpte till att tova håret. 🙂

// Harley

Gollums Fru
0

Jag kan inte ett skit om sånt där (min hund har jubden mest lättskötta pälsen av dom alla (kort och ej strävhårig), men vi kör med "animology, puppy love". Det är ett milt schampo som inte irriterar slemhinnor om det skulle råka komma i kontakt med dem.

Jasa nej saja!

tiger tok
0

Galltvål är bra, naturligt och luktar inte så starkt, inte är det så dyrt heller ;))

[AnimeV4]
0

Kul! Kan även tillägga att vi fick en föreläsning av hon som äger Masterpet. Jag har använt kattschampot till marsvinen och fick även ett prov schampo och balsam för hund. De luktar väldigt gott, men framförallt ganska lite och "mjukt" istället för att man ska gå med huvudvärk av de märkena som luktar extremt mycket. Hon testade alla tvålprodukter på sina två döttrar som är väldigt allergiska, bland annat..😃