Hundar iFokus

Hundar

Etikettefterlysningar
Läst 2788 ggr
emsems
0

Hundvakt Umeå

Ville bara kolla lite öppet här, finns det någon här inne som är från umeå som skulle kunna tänka sig vara hundvakt utifall det kommer till kritan någon gång?

(har inte ens hund än, men det skulle ju vara bra att veta om det ens är en möjlighet att hitta någon som kan ta hand om den när det krisar). tillägg, givetvis slänger jag inte in hunden hos vem som helst bara för att den råkar bo i rätt stad, men det kan ju vara bra att se om det finns någon ändå!

lill-jarven
0

Jag bor i Umeå :) Har dock 3 hundar här i lägenheten redan nu och 4 kaniner haha.. och så bor jag bara här i 3år till som det ser ut, men så länge hundarna fungerar ihop så skulle jag absolut kunna tänka mig att ställa upp, så länge jag själv har möjlighet just då och sådär. :)

Vilken typ av hund funderar du på att skaffa?

emsems
0

Jag skulle vilja skaffa en Wheaten terrier! Måste bara känna mig mer säker över att verkligen kunna ha den för all framtid, innan jag kan känna mig säker att köpa den, tycker det är så trist med folk som köper en hund med sedan säljer efter ngåot år.

Vi borde ha lekträffar med hundarna någon gång! Dra ihop ett iFokusgäng i Umeå =)

lill-jarven
0

Jo det är väldigt dumt med oplanerade hundköp.
En av tjejerna jag delar lägenhet med har en wheaten :) (malinroth heter hon här på ifokus)

Jaaa det hade varit skitkul! Fast vi är nog inte så många, dom flesta är ju knasiga och bor söderut ;)

emsems
0

haha eller hur!
vad tycker du om hennes wheaten? en lugn, stabil och trevlig hund?

lill-jarven
0

Absolut trevlig och gosig men ganska fjantig, dominant och ibland lite skällig, dock bara periodvis.
Hon lyckas iaf komma överrens med mina två tikar utan problem så superdominant är hon inte.. däremot backar hon inte om det blir slagsmål.
En stabil ras skulle jag nog inte säga, däremot finns det många stabila individer inom rasen. Men även många åt det mer nervösa hållet.

Inte min typ av hund men jag älskar henne ändå :)

Kan fungera bra som förstahund men det beror helt på individen och uppfostran och att man får en hund med bra mentalitet. Gäller att vara noga med att kolla upp hundens bakgrund eftersom dom har blivit så populära nu på sistone att man kan har avlat på lite fel individer. Och sen måste man tänka på att det är en terrier, fast det har du säkert hört förut. :)

thilda-
0

Jag kan va hundvakt (A) fast jag bor i övik men ^^

emsems
0

ja övik var ju en bit bort tyvärr… annars skulle det vara perfekt =) haha