Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 840 ggr
Vattenskadad
0

Låg vovve

Hej! Jag känner mig så otroligt gnällig, min tik har tidigare varit hos vetten med diarré och nu trodde jag att vi kunde komma igång med träningen, men pang säger det och nu har hon feber. Jag vill jobba med min hund, men 90% av tiden är hon dålig och kan inte prestera. Mentalt är hon där, men kroppen orkar inte och hon är inte direkt en gammal hund samt brukras. Hon är 2 år 6mån. Sen diarrén så har jag varit lite orolig och håller ett extra öga på allmäntillståndet och vi ska in med henne nästa vecka till vetten. Tar med henne då jag ska vaccinera en annan hund. Är jag en fånig matte som oroar sig i onödan över min hund som brukar kunna ge 150%? Brukar brukshundar vara känsliga eller har jag otur?

tiger tok
0

Ja det verkar ju konstigt! Men jag skulle nog kolla med veterinären som du säger!

Qepta
0

Jag skulle göra en grundlig undersökning av hunden.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

dogene
0

Du påstår att hon är "dålig" 90% av tiden. Hur pass dålig? När var du med henne till vet ang. diarrén? Tycker inte det låter så jättebra.

Det är svårt för mig att få en bild av hur hennes allmäntillstånd ser ut, men vore jag du så skulle jag uppsöka veterinär och kolla upp vad symptomen beror på, precis som du tänkt, fast jag hade ju åkt in direkt istället för att vänta. Varför vänta tills nästa vecka? Är det för att det känns "lägligt" att passa på när du ändå ska in med andra hunden eller känns läget verkligen inte akut alls? Tänk på att hundar kan vara fruktansvärt duktiga på att dölja smärta och sjukdomar.

[AnimeV4]
0

Detta låter inte alls bra. Jag skulle ringt veterinären snarast så får man tillsammans avgöra om man ska åka in eller ej.