Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 2231 ggr
Fransu
0

Äter era hundar bär?

Vår storpudel älskar bär! Blåbär, hallon, lingon och skogsbär äter han med god aptit. Märkte tidigt i somras innan blåbären ens hade mognat så var han på buskarna och nosade. Nu när det finns gott om blåbär i skogen äter han varje dag. Han plockar gärna själv, men tar även tacksamt emot när jag eller husse ger honom.  Hade för många år sedan en labrador som gillade hallon, övriga bär struntade han i. Vår shih-tzu äter inte bär överhuvudtaget.

Gillar era hundar bär? 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

JessieS
0

Min hund och mammas hund har alltid varit förtjusta i bär. De plockade blåbär och hallon så fort de fick chansen.  Mammas hund var ett litet matvrak så hon brukade även ge sig på ärtskidorna. Hon slet ner hela plantorna och åt glatt upp ärtskidorna. 😂

tiger tok
0

Blåbär och smultron älskar hundarna här,bulldogen äter dock inte smultron!

Herveaux
0

Vinbär verkar inte vara någon hit hos vår vovve, och mer bär än så har vi nog inte stött på när vi varit ute ännu.
Däremot äter han gärna om det bjuds här hemma, tex när husse köper små påsar med smarriga torkade blåbär, tranbär m.m.
Äppelträd är han dock väldigt nyfiken på, där är han och nosar på de lägsta grenarna varje dag. Jag försöker övertala honom om att vi kan plocka sen när dom har mognat så kan vi dela på ett äpple.

På hunddagiset jag jobbade på förut fanns en flat vid namn Smilla, hon älskade bär, så ville man själv hinna plocka smultron innan hon upptäckte dom på skogspromenaden så gällde det att vara snabb. 😃

// Harley

[tk1971]
0

Jopp, Fia kan äta blåbär i skogen. Inte jättemycket, men det ser ut som att hon gillar dem.

Åsa S
0

Nuvarande hundarna är kinkiga de äter inte sånt de ratar nästan allt som inte är hundmaten de är vana vid, men vi har haft en hund som gärna åt vinbär, hallon, vindruvor, äpplen, physalis och plommon i trädgården + hon åt även sånt som citron och mandariner hon var rätt matglad och åt det mesta,  hon vägrade dock äta hundmat

Changrila
0

Min unghund gör det, hon går och plockar bär. Min vuxna tik bryr sig inte :)

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

IngaTrnqvist
0

Ja, blåbär, lingon, smultron, vinbär. Sen försöker han så tappert att nå hallonen, men oftast får jag hjälpa honom x)

Kirnzy
0

Min hund gillar bär om han får plocka själv, om jag ger honom bryr han sig inte :)

hemul
0

Mina har gjort det. Hade ens om plockade blåbär själv, men han "bad om" att man skulle hålla  upp grenarna så han kom åt och en som stod på bakbenen och plockat körsbär från trät. 😃

Båda åt om man matade dem också.

TjockaBerta
0

Min förra hund var en bäddare på att plocka bär. Han lärde upp pudeln som äter hallon, smultron och jordgubbar. Konstigt nog äter Urhunden Inga bär alls. Inte ens om man stoppar dem i munnen på honom.

>>>Malum domesticum<<<

Zadeira
0

Hallon om jag erbjuder det. Ratar vinbär, björnbär och smultron.

[Ninji]2
0

Våra hundar går till skogen bredvid huset och äter blåbär, men de tackar inte heller nej till hallonen :)

Scorpio97
0

Japp, men bara om hon får "plocka" själv

//Jessie