Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 1199 ggr
[missmagicscabinet]
0

Hade ni också en varg-period?

Bloggade om folktro, magiskt tänkande och symbolik kring vargar idag: Vargens symbolik och sagor om vargar

Det fick mig att fundera… Jag hade verkligen en vargbesatt period som yngre när jag samlade på vargbilder osv. Hade ni det med? Är det typsikt för hundälskare? ^^

Fridaaaa
3

Jag älskar alltid vargar :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[missmagicscabinet]
0

#1 kul! De är fina djur :)

Fridaaaa
0

#2  Verkligen :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

ifoundnemo
1

Har alltid älskat vargar och hundar men aldrig samlat på bilder eller så :)

[missmagicscabinet]
0

#4 förstår jag har alltid varit ganska mycket för att samla bilder av vad jag än gillat haha ^^ Ja, vargar och hundar är underbara :)

Flöffo
0

Ja, jag har älskat vargar så länge jag kan minnas och jag gör det fortfarande. Det är ett av mina favoritdjur och jag finner dem oerhört vackra och intressanta (kanske för att jag kan känna igen mig lite i dem) så jag har en del grejer med vargar på och det är inte allt för sällan jag sitter och läser om dem. Det jag mest brukar kolla om är flockbeteende och kroppsspråk. Jag tycker det står ganska vagt om hundens kroppsspråk, så det är kul att kolla på videoklipp och se vargar kommunicera och samtidigt kunna känna igen sin hund i vissa saker de gör. 🙂

//Flöffo

TjockaBerta
1

Vargarna ska bevaras och skyddas. Nej jag har aldrig haft en vargälskarperiod

>>>Malum domesticum<<<

Fisherling
2

Min vargperiod har aldrig gått över 😃

majhefsticar
0

Vargar är fantastiska djur precis som hundar :)har just nu beställt en plansch "wild dogs" med bland annat varg på 😍

Shirokaze
0

Jag har alltid varit dragen till vargar. De är så fina, magnifika, nästan lite mystiska djur. Jag har flera t-shirts med vargtryck, hoodies, tavlor och massa annat. Jag verkligen älskar vargar och nej, min "vargperiod" gick inte över! ❤️  Det är mitt favoritdjur.

♥Cosplay-blogg ♥  https://valkoinensamurai.blogspot.com/ ♥

Herveaux
3

Jag har varit fascinerad av vargar så länge jag kan minnas.
Förutom att ha nörd-läst om/tittat på det mesta jag kommer över om vargar har det helt klart satt sina spår.
När jag är deppig skriver jag gärna dikter från en vargs perspektiv,
min första tatuering var en varg, jag äger en (irländsk) varghund och mitt efternamn är taget efter en varulvs-karaktär.

Edit: Kanske bäst att förtydliga att rasnamnet inte ens hade rösträtt i valet om hundras. Det gick helt på mentalitet och behov. Rasnamnet vart en "happy accident".

// Harley

Changrila
5

Jag har aldrig förstått varför alla är så facinerade av vargar. För mig är de ett vilt som "vilket som helst".

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

[Forest]
0

Nej, jag drömde mer om få egen häst. 😃

Achatina
1

Jag har alltid varit fascinerad av människor som är fascinerade av vargar, delfiner, indianer, arabhästar and so on. Jag förstår inte fascinationen över det de fascineras över 🤔. Jag är med #7 och #12 …

Changrila
1

#14 Åh, nu påminde du mig om perioden på ridskolan när ALLA pratade om arabhästar och jag inte alls förstod vad som skulle vara så kul med dem. Jag var kär i mina gamla, kraftiga svenska halvblod :p (Sedan fick jag rida araber vid flera tillfällen, varje gång kändes som "bästa ridpasset någonsin" och jag är nu förtjust i rasen just därför ;) )

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

[Forest]
0

15 haha jag älskade verkligen två tjejer som fråga mig 1000 frågor om den araben jag hade för rida in. Tror du inte att mycket var för tidningen-Min häst Malin som måla så fint varje arabsvans o flygande man var ju en dröm för hästtjejer 😉 När du dessutom säger att du drömde om rasen, tycker du valde rätt hundras ädel smäcker, med luftiga rölelser+ fina långa öron  som flyger i vinden  😉😉

Allumania
0

Jo jag hade en Varg period. Dessvärre är den över. Jag har respekt för vargen iom att mina hundar kan bli Varg-mat varje gång som jag släpper den i skogen. :( Vilket jag är mycket ledsen över. Vargen jagar inte bara sin normala föda i form av vilt utan även tamboskap och hundar. Men de e OT…

Wellcraft
0

Alltid älskat alla djur, aldrig specifikt bara vargar.
Vargen är dock inte riktigt mitt favoritdjur på grund av all skada den gör (är ej öppen för diskussion ang. detta ,det kommer spåra ur).

Påtal om arabiska fullblod har jag alltid ogillat dem, tills jag träffade en individ. Att rida den hästen kändes som att sväva fram, bokstavligen 😍

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Vizzla
0

Nja, fast har väl alltid varit lite fascinerad av dom ändå.

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

mejamylove
0

Aldrig, inte vad jag kan minnas i alla fall… Kanske kommer senare i livet ;)

poodlelicious
0

Nej. Jag älskar hundar, inte vargar. Det är inte samma sak. Våra svenska vargar ger jag inget för. Många farliga hybrider som inte har i vår naturliga fauna att göra.

Snuffles
0

Ja när jag var 11. Läste vargbröder-serien och planerade att rymma ut i skogen och bli vän med vargar hahaha

Vattenskadad
0

Lekte varg i skogarna som liten med min bästa vän. Vi kunde prata med vargar. ;) Älskar fortfarande vargen som djur.