Julius K9 IDC
Den var ju ganska mycket uppe på tapeten, men det var ju ett tag sen nu.
Finns det några åsikter om den? Bra, dålig, värd att köpa?
Jag har just nu en Zero DC Shorter som jag är enormt nöjd med, men som inbiten ryttare är det ju inpräntat i skallen - variation, variation, variation. Jag vill helt enkelt ha något att byta av Shorter'n med, i samma kvalité, som har samma användningsområde.
Så, ni som har den. Fördelar? Nackdelar?
För mig är det ganska självklart att lägga till en bröstrem (mellan magrem och bogrem), men det finns en Y och en 1 (chest pad). Vilket skulle ni ha valt?
Fick inte länkarna att fungera…
#1 Förhoppningsvis fixat, de funkar för mig i alla fall! :)

Har haft en Julius K9 sele till en hund som jag hade för några år sedan och var mycket nöjd då den passade perfekt på honom. Dock så passade den modellen inte lika bra på min tik som är något smäckrare än hanen var.
Har inte testat den selen med bröstrem, men hade nog valt chestpad då den är vadderad och verkar bekvämare för hunden.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Hoppas att någon skriver lite erfarenheter. Väntar just nu på att min sele ska komma!
#2 Nu fungerar de!
#3 Härligt! Min är relativt bredbröstad, så jag håller tummarna! Ja, det lutar faktiskt åt en chestpad, även om jag instinktivt hellre vill ha en Y-sele. :)
Har en var till våra 3 hundar och dom sitter jättebra :) Min kompis köpte en till sin hund också och hon är också helnöjd.
Men underbart! Då blir det en liten födelsedagspresent till matte, i form av en IDC-sele 🥳
Synd bara att alla färger utom den svarta ska vara så förbenat dyra! Var ju så kär i både den himmelsblå, aquamarina och kiwi-färgade, men är mattes plånbok liten så är den :/ Aja, han har i alla fall en orange Zero DC, så helt utan färg är vi ju inte ;)
#9 Jag kan tipsa om att kika runt på ebay efter selar :) Oftast billigare och så finns en massa färger!
#9 Ja, jag kikade faktiskt en del på tyska ebay! Jag vet inte, jag drar mig bara lite för att beställa från såna ställen, men det kanske går bra?
Den kostar då lika mycket som en svensk sidas svarta sele, så jag funderade faktiskt.
#11 Jag har aldrig haft problem med någon av mina beställningar :)
Om du bestämmer dig för att beställa från utlandet så var noga med att kolla fraktpriset! Vissa tar hutlösa priser så att frakten går på mer än varan.