Korta, snärtiga tik-namn
Gjorde en likadan tråd fast för hannamn, men nu vill jag ha tips på korta, snärtiga tik-namn! Helt bara en stavelse, ska passa en sheltie. Brainstorma med mig!
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Nell, Gry, Lee
Tja… Fia är ju kort och snärtigt ;-)
Zäta eller Svea.
Isa & Ira
Nyx, Tripp, Tix, Pynt, Gill, Ris (känner en som har en kanin som heter Ris :P ) List
Finns massvis med enstaviga namn som slutar med x som låter rätt bra. Bara att testa olika konsonanter och vokaler :P
Min tik heter Lexi, tycker de är ganska snärtigt 😉
My, Tess, Pam, Sessy, Mona, Tia
Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!
Oh nyx gillade jag! Tack för alla svar, spännande hur många namn man kommer på :D
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#8 Om du gillar Nyx kanske du kan kolla på mytologiska gudinnenamn? Min yngsta Pudel heter ju just Nyx som är nattens gudinna. Finns många fina namn där, rekommenderar det! :)
#8 Kul! Som #9 påpekade så är det namnet på nattens gudinna, så det blir lite extra vackert :P
Vix
Oh, haha blir ju förmodligen en svart vit (mer svart) så passar ju bra, svart som natten!
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Vie(uttallas vi) eller Bell? 🙂
[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
Piv
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Nic (Nick)
Ada, Axa, Disa, Elle, Gro, Lia, Liv, Lo, Oda, Py, Sol, Uma
Rut
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
Issy, Ozzy, Aina, Bibbi, Pim, Ally, Lilly.. lite långa kanske men det får duga haha
Lichi (en frukt) :D
Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography
Luna, Meia
Maia, Delta, Navi, Lotus
Texa, Tria, Chili, Cilla, Kiwi, Skee, Fly, Dash
Bess är ett namn jag gillar.
Lycka och Lyxa gillar jag.