Hundar iFokus

Hundar

Etikett: skaffa-hund
Läst 2136 ggr
Frida B
0

Korta, snärtiga tik-namn

Gjorde en likadan tråd fast för hannamn, men nu vill jag ha tips på korta, snärtiga tik-namn! Helt bara en stavelse, ska passa en sheltie. Brainstorma med mig!

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Quirinia
0

Nell, Gry, Lee

[tk1971]
0

Tja… Fia är ju kort och snärtigt ;-)

panini
0

Zäta eller Svea.

Ugglemor.
0

Isa & Ira

Fisherling
0

Nyx, Tripp, Tix, Pynt, Gill, Ris (känner en som har en kanin som heter Ris :P ) List

Finns massvis med enstaviga namn som slutar med x som låter rätt bra. Bara att testa olika konsonanter och vokaler :P

sannalexi
0

Min tik heter Lexi, tycker de är ganska snärtigt 😉

Corgitok
0

My, Tess, Pam, Sessy, Mona, Tia

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Frida B
0

Oh nyx gillade jag! Tack för alla svar, spännande hur många namn man kommer på :D

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Haztparken
0

#8 Om du gillar Nyx kanske du kan kolla på mytologiska gudinnenamn? Min yngsta Pudel heter ju just Nyx som är nattens gudinna. Finns många fina namn där, rekommenderar det! :)

Fisherling
0

#8 Kul! Som #9 påpekade så är det namnet på nattens gudinna, så det blir lite extra vackert :P

[Saltpinne]
0

Vix

Frida B
0

Oh, haha blir ju förmodligen en svart vit (mer svart) så passar ju bra, svart som natten!

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

fridarebecka
0

Vie(uttallas vi) eller Bell? 🙂

[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
Wellcraft
0

Piv

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Joyous
0

Nic (Nick)

Thors matte
0

Ada, Axa, Disa, Elle, Gro, Lia, Liv, Lo,  Oda, Py, Sol, Uma

Fransu
0

Rut

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Corgitok
0

Issy, Ozzy, Aina, Bibbi, Pim, Ally, Lilly.. lite långa kanske men det får duga haha

CayKantos
0

Lichi (en frukt) :D

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Corgitok
0

Luna, Meia

Sasmal
0

Maia, Delta, Navi, Lotus

jultor
0

Texa, Tria, Chili, Cilla, Kiwi,  Skee, Fly, Dash

Marsvinsmamman
0

Bess är ett namn jag gillar.

retrieverlove
0

Lycka och Lyxa gillar jag.