Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 1508 ggr
Joyous
3

Hjälpa mig med hanteringsträning

Hej! Om denna tråd inte är okej så får ni plocka bort den! Jag söker människor, lugna som har lätt för att ta instruktioner, för hjälp vid hantering av min Humla. Du ska bo i eller runt Göteborg. Lerum, Alingsås går bra, tanken är inte att du ska behöva åka någonstans utan säg en plats och vi tar oss dit (kommunalt). Humla är då en malinois som behöver träna på att olika typer av människor hanterar henne. Hon är en medelstor hund på 20 kg och du får inte balla ur för att hon låter/ser läskig ut. Det du ska göra är att känna lite på henne. Humla är korgad hela tiden och naturligtvis utsätter jag ingen för fara, jag vill ändå att du är över 18 år! Jag tränar schysst men om hon gör utfall/bitförsök så kommer hon korrigeras för detta och jag är inte ute efter människor med åsikter om mitt sätt att träna. Jag räknar med att ett träningstillfälle tar max 15 minuter av din tid och jag vore enormt tacksam över all hjälp som jag kan få! Skriv här eller PM:a mig privat. Jag finns även på Facebook som Humla Mallenos

Lona
0

Jag är på om du vill! Bor ju utanför Floda, det går ingen buss hit men jag har bil så det är inga problem :-) . Är van vid belgare och även hundar som inte alltid uppför sig som de ska, blir garanterat inte rädd. Om du VILL så kan vi även gå en promenad eller något, om Humla behöver "mingla" lite? Jag kan lämna Nikka hemma i så fall. Hojta om du är intresserad!

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

CayKantos
0

Hur ofta tänker du?🙂

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Joyous
1

Jag har ju lite koll på dig Lona och det vore fantastiskt om du kan tänka dig en promenad! Till en början vill jag inte ha med andra hundar då jag vill fokusera helt på Humla och människan, men fungerar det bra så går vi gärna promenader med dig och labbe längre fram! Viktigast för mig är att du är lugn och inte ger sken av att Humla är i fokus! Vill gärna lägga till att jag korrigerar Humla med vatten och skulle aldrig gå hårt på med henne då hon är känslig. Jag värderar den här hunden väldigt högt och skulle aldrig göra henne illa.

Joyous
1

#2 En gång går bra! Träffas gärna flera gånger men det är absolut inget krav. Tanken är att hon ska träffa nya människor, har hon väl lärt känna någon blir hon som klister och älskar dig till förbannelse.

Lona
0

#3, Men självklart! Hojta när det passar, du kan PMa mig på FB så ser jag det snabbare än här 🙂.
Jag jobbar ju inte och hundarna kan gott vara ensamma en stund om det är så, antar att du inte vill ha med alla sex 😃!

Joyous
0

#5 Förlåt, det lät som att jag har dig under bevakning! Menar naturligtvis att jag har koll för att vi råkar befinna oss på samma ställen på internet! Att du har sex hundar har dock gått mig helt förbi och det blir nog lite mycket för Humla, hon får dessutom inte umgås med mindre hundar då det ses som mat.. Jag känner däremot att jag vill ha kramkalas med alla dina voffar! 😄!

CayKantos
1

Skulle gärna ställa upp om det skulle vara så, endaste problem är att jag åker till Danmark vecka 17 till 21. Men PM:a om du fortfarande vill försöka hitta på något! 😄

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Lona
1

#6, Tur att jag inte är så paranoid längre :-D. Skämt åsido, jag tolkade det precis som du menade (och jag är alldeles normal när man träffar mig) :-) !

RedMonsters
0

Vi vill ju träna med er!

Medarbetare på brukshundraser.

vapensyster
0

Jag bor i Uddevalla, om det inte är för långt och är gärna med och hjälper till :)

-Sara, och alla mina små långsvansade kräk<3

Frida B
0

Kan säkert hjälpa till, bor i Lerum centrum. Jobbar på djursjukhus så är van vid att hantera alla sorters hundar. :)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

RosaMoln
0

Du har fått svar från en del men jag håller till i Borås och kan också tänka mig hjälpa till om det behövs ^^,

Joyous
0

Tack så jättemycket, underbart med hjälpsamma människor! Jag svarar er via PM ikväll, så kan vi prata mer där. Återigen tack!