Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hundtillbehör-hundprylar
Läst 4740 ggr
xKaakan
0

Storlek på hundsäng?

En liten märklig fråga men vad ska man välja för storlek på sin hundsäng? Har hittat en superfin över nätet men blir osäker vad jag ska ha för storlek då min hund ännu bara är valp. Jag har en Labrador. Ni som har samma ras, vad har ni för storlek? :)

JoannaLi
0

Jag har en jaktlabrador på 26,5 kg (två år). Hans hemmagjorda bädd, som jag har gjort i ordning av överblivna täcken, kuddar och filtar mäter ungefär 70*95(*15). Den är lite väl långsmal, ultimat hade väl kanske varit åtminstone 80 cm bred :)

Em_
1

Det får du fråga hunden 🤪 Min stora hund (20 kg) knör ner sig i bäddar som den lilla (6kg) ratar för att svansen minsann hamnar utanför om han ligger raklång 😂

ForeverEmma_
0

Jag brukar passa en labbe hane ibland han är visserligen stor som en tik men gick till biltema för att köpa en billig bädd till han och köpte den som är 70x80 i denna länk http://www.biltema.se/sv/Fritid/Husdjur-tillbehor/Hund/Hundbadd-2000030744/   och han får plats i den alldeles utmärkt. Så skulle nog säga 70x80 som minst till en labrador.

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

Hanna.siri.saijo.
0

#3 oj jag har den bädden i den storleken till min finsk spets tik😂 Hon är ganska liten också hehe.

peafie
3

Det viktigaste är inte storleken på bädden utan hur många bäddar man staplar på varandra, hälsar min labbe. Minst tre, allt under det är oacceptabelt.

Skämt åsido så tror jag bädden underst, i det gråbruna och randiga lakanet, är 100x80 så det räcker nog alldeles lagom med storleken under det. Min tik väger 24 kg.

Bloggen     ○    Instagram