Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 1177 ggr
IngridSvensson
0

Namnförslag till tik

Jag har ju två hundar. Eyvind och Tuva. I höst/vinter början av nästa år (beroende på hur tiken löper) kommer jag få hem en liten lundevalp. Ska föda upp lundehund i framtiden. Men till saken är den att jag har så svårt att komma på namn som har ett V i mitten. Gärna fornnordiskt, irländskt eller keltiskt typ. Så himla svårt!!

Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

Myrra
1

Nova

[Indii]
2

Lava / Ava

[Petra Johansson]
2

Lavena, Malvina, Marvina, Mavelle, Marella, Mavie, Mavis, Eva, Sökte på Google :P

IngridSvensson
0

Tack för förslag! Ava gillade jag.. Ingen som kommer på något fornnordiskt med V i mitten? Kommer bara på Ylva, solvei, solvår och.. Inget mer! xD

Skråmyrs blogg
RegnbågeStjärnor

[Petra Johansson]
1

Evelin, Wanda (Jag behövde ta med det)

[linda1989]
2

Alva

IngridSvensson
0

Tack för era namnförslag! Alva är fint..

Skråmyrs blogg
RegnbågeStjärnor

Itchy
3

Tinúviel

You can't spell Bitchy without Itchy

[Petra Johansson]
1

Lova, Lovisa, Liva

IngridSvensson
0

Men gud va fint!! Tack för tipset! #8

Skråmyrs blogg
RegnbågeStjärnor

Jaguar_
1

Valyn, Vafara, Vega, Vyvyan, Vivien svårt att hitta bra namn haha men dessa kan vara alternativ :)

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

Itchy
1

#10 som ett Tolkien fan, så älskar jag namnet ^_^

IngridSvensson
0

Men! Jag tyckte jag kände igen namnet… Är det inte de två som vart kära? Alven och människan? I simarillion? :O #12 vivien var jättesött! #11

Skråmyrs blogg
RegnbågeStjärnor

Itchy
0

#13 mycket riktigt, Luthien & Beren
(hon kallades även Tinúviel)

IngridSvensson
0

Just det! 😄 #14

Skråmyrs blogg
RegnbågeStjärnor

Gollums Fru
3

Jag gillar Tinúviel, men lite många stavelser om man ska ropa det, så ett tips är ju att komma på nåt bra smeknamn på henne om du döper henne till det :) Typ kanske Nuva, Nuvi, eller nåt i den stilen :) Jag har inga fornordiska namn på lager, men tycker också Alva är fint, eller kanske Älva? (Fast då kanske folk tror at du menar siffran, haha).

Jasa nej saja!

IngridSvensson
0

Ja, det är ju det.. Nuvi var ju ursött! Nuva är fint också men det är samma namn som till en p-ring också 😂 ja, Alva och älva är fint men inte sådär wowkänsla.. Älskar personligen jorunn och Ylva men ja.. Ylva skulle fungera iofs.. Svårt det här! 😄 tack för dina tips! 😄 #16

Skråmyrs blogg
RegnbågeStjärnor

RosaMoln
0

Tycker Arwen är fint ^^,

Gollums Fru
0

#17 Haha, ja just det, man kanske inte vill döpa sin hund till ett preventivmedel…

Jasa nej saja!

IngridSvensson
1

Arwen! Skulle passa en liten lundetös 😍 åh nu har jag fått många fina namnförslag, nu blir det ju mycket svårare, haha! #18 Haha nää haha 😂 #19

Skråmyrs blogg
RegnbågeStjärnor

RosaMoln
0

#20 Haha, jobbigt med många fina namn ;D

Itchy
1

en flrkortning på Tinúviel kan ju vara Tuvi, Tinny,Tivi

Allumania
0

Twix, Taavi, Aave, Eva, Eevee?

IngridSvensson
1

Ja sant, åh nu har jag svårt att bestämma mig! Tack för alla era förslag.. Nu får jag beslutsångest vad jag ska välja istället haha 😁

Skråmyrs blogg
RegnbågeStjärnor

[Petra Johansson]
1

#24 Ta något som du verkligen tycker om och tänk på att det är hundens namn och att den kommer heta så i hela sitt liv. Skriv upp dina favoriter på ett papper och sen när du sa ta hem hunden så kan du bestämma det då<3

IngridSvensson
0

Jaa.. Får göra så! Tack för tipset! 😄 #25

Skråmyrs blogg
RegnbågeStjärnor

Thors matte
1

Alvina, Elvy, Hillevi, Liv, Livia, Malva, Sunniva, Tove, Villemo