Perfekt parning men hinder
Såååå less just nu…
Hittade en parning/kombination jag verkligen gillar av rasen Kelpie som jag planerar att skaffa, det eller Aussie. Problemet är att dom är lev klara vecka 24.. Jag slutar skolan vecka 23 men ska då flytta hem till min mamma medan jag väntar på att kunna flytta in i egen lägenhet. Hon vill verkligen inte ha hund i hemmet, men det passar så himla bra då jag inte har jobb just i den perioden och har möjlighet att stanna hemma med valpen.
😭
Detta var mest för att skriva av mig, men andra som har vart ute för samma sak? 😟
Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography
Vilken jobbig sits! Så himla frustrerande att bli hindrad av någon annan, samtidigt som du givetvis måste respektera din mammas åsikt. Hur länge blir du boende hos din mamma? Tänkte om du tingar valpen och den kan få bo kvar på kenneln tills du flyttat till nya lägenheten?
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
Tyvärr är det ju svårt att få hem en valp precis när det passar. Det är som löpen hos tikar, de kommer när det är som mest olämpligt.. Därför antar jag att Tinja kommer börja löpa lagom till antingen Rallylydnadskursen eller Agilitykursen, och 1300 kastas i sjön :P
Vad är det för kombination du letar efter? Eller är det bara känslan? :P
Vad jobbigt :/, Kan du inte fråga av uppfödaren om hon kan tänka sig att behålla valpen tills att du flyttar till din lägenhet? :)
🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂
😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓
#1 och #3 Vi är tyvärr inte helt säkra på när jag får lägenheten, vi kan bara hoppas det blir under sommaren, men risk är att det först blir till höst någon gång.. 😕
#2 Ja, och även om jag är sent ute har hon faktisk valpar över (beror ju på hur många det är) då jag vill ha hanhund och det typ bara är tikar tingade.
Instagram
Är som sagt också inne på Aussie och har skrivit lite med en uppfödare i stockholmsområdet som förväntar valpar vecka 28/29, men hanhund är inte avslöjad än så får se vad jag tycker om honom, tiken tycker jag pappersmässigt mycket om. Så den håller jag också smått ögonen på om det nu skulle bli möjligt med valp ->
Jag ska försöka prata med min familj och se om vi kan komma fram till en överenskommelse. Just nu är jag ju väldigt fast på den Kelpie kombinationen, men det är ju inte bara vad jag vill som räknas och bestämmer om man kan få valp eller inte.
Instagram
Hoppas det löser sig! :D
🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂
😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓
Kan du inte få hämta valpen några dagar senare då? Borde väl inte vara omöjligt.
#7 läs #5
Instagram
Vet precis hur det känns att den rätta valpen kommer vid fel tillfälle. Min valp var lev klar två veckor innan jag skulle åka på en fyra veckor lång semester. Och min syster skulle dessutom gifta sig under de två veckorna. Väldigt olägligt. En av de andra valpköparna kunde ha honom hos sig tills jag kom tillbaka från semestern men det ville jag inte riktigt. Vi hämtade hem honom och sen bodde han hos mina föräldrar. Är såååå glad att vi valde att hämta honom även om det inte riktigt passade. Mina föräldrar som knorrade väldigt mycket innan är ännu gladare :)
#7 Förstår inte. Står väl ingenting om det där?
#10 sorry, menade #4
Instagram
#9 vilken tur det löste sig så bra! mitt problem är dock att min mamma inte vill ha hund i lägenheten 😒
Instagram
Jaha, jag läste nog fel i din första post. Trodde det bara diffade en vecka tills du skulle få din lägenhet, men nu fattar jag. Tuffa bud. Går inte mamma att bearbeta?
#13 njaee, hon är ganska trött på allt mitt hundpratande/tjafsande. Men ska ändå försöka. Annars tänkte jag fråga pappa, men det blir lite svårt eftersom dom har egen hund + dom håller på själva med att flytta.
Instagram
Det som är lite problems är att min Mamma typ inte förstår hur svårt det egentligen är att skaffa hund. Hur en parning är bättre än den andra, hur svårt det är att hitta en kombination man VERKLIGEN tycker om, samt att då få kontakt och möjlighet för valp av den kombinationen. Hon tänker ju liksom att jag bara kan skaffa typ när som helst, inte något större med det. Min mamma gillar hundar och har även haft egen som barn. Men det var en omplacering och hon blev ju inte riktigt sätt in i några processer själv då hon var väldigt ung. Även om jag försöker förklara varför det är viktigt med linjer och så säger hon bara det är dumt att skaffa en ras som behöver göra det där MH, MT, mm och kolla så mycket upp för att kunna få en bra hund. Bättre att skaffa en ras som inte har tendenser till sånt.. Vet inte om ni förstår men det är lite sitsen jag är i.. Hon tycker liksom att jag lika gärna kan vänta och fattar inte att EN parning kan vara så viktig och speciell.
Instagram
Får man fråga vad det är för kombination som tittas på? 🙂 *Nyfiken i en strut*
Tass Josephine
#16 PM:ar dig! 😎
Instagram